Nitty Grittys nya kollektion?

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Bergfors
Lärling
Lärling

Nitty Grittys nya kollektion?

Post by Bergfors »

Jag läste den trevliga artikeln i Metro igår, om klädstilen som aldrig blir omodern. Jag behöver väl inte säga vilken stil vi pratar om...
Hur som helst, så nämnde de att Nitty Gritty har tagit fram en helt egen kollektion. Är det någon som har sett den och har åsikter?

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Nitty Grittys nya kollektion?

Post by Federico »

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Nitty Grittys nya kollektion?

Post by Federico »

har läst artikeln nu.

I ingressen står det "Den propra looken med ursprung i The Swingin London"

Resten av artikeln handlar om och hänvisar till mods-stilen med rutiga ben-sherman och korta smala kostymer.

Artikelförfattaren verkar inte ha någon koll på att "mod" och "swinging london" är två olika klädstilar, eller....

Image

Image
Federico
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Vi pratar ju om Metro. Deras kvalitet är väl likställd men nån jävla modeblogg av nobody på internet.
Bara det är gjord av plåt så....
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

kejj wrote:Vi pratar ju om Metro. Deras kvalitet är väl likställd men nån jävla modeblogg av nobody på internet.
troligtvis är det så.

ett bra exempel på swingin´london är några inslag i filmen Blow Up från 1966. Bilden på Beatles SGT Pepper är ju egentligen lite för sen.

kolla det här underbara klippet: http://www.youtube.com/watch?v=jSJGEn4FDys

ps. glöm att utsvängda byxor kom på 70-talet, kolla Jeff Becks vita brallor...
Federico
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Nu tycker jag inte vi ska ha orealistiska krav på pressen. Det viktiga är väl att de ger stilen uppmärksamhet och att de skriver att man bör åka Vespa?

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Och ni vet väl att Nitty Gritty ägs (ägdes?) av en av SSK:s grundare Peter Åsbrink? Peter var dessutom ordförande för SSK då jag valdes in i styrelsen 1994.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bergfors wrote:Nu tycker jag inte vi ska ha orealistiska krav på pressen. Det viktiga är väl att de ger stilen uppmärksamhet och att de skriver att man bör åka Vespa?

/Jörgen
He he, sorry, det är jag som är extrem nörd, självklart är det kul att de skriver om stilen.
jencla wrote:Och ni vet väl att Nitty Gritty ägs (ägdes?) av en av SSK:s grundare Peter Åsbrink? Peter var dessutom ordförande för SSK då jag valdes in i styrelsen 1994.
/jens
På den tiden låg det i gamla stan och var väldigt inriktat på 60´s, det är väl lite mer uppblandat nu?
Federico
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

jencla wrote:Och ni vet väl att Nitty Gritty ägs (ägdes?) av en av SSK:s grundare Peter Åsbrink?
Jodå, vad jag vet är han fortfarande inblandad. Ett antal gånger har man fått förhandstips om reor där, via Scooterist-mailinglistan. En hel del kläder har inhandlats av undertecknad, till förmånliga priser.

/Jörgen
Post Reply