Jag läste den trevliga artikeln i Metro igår, om klädstilen som aldrig blir omodern. Jag behöver väl inte säga vilken stil vi pratar om...
Hur som helst, så nämnde de att Nitty Gritty har tagit fram en helt egen kollektion. Är det någon som har sett den och har åsikter?
/Jörgen
Nitty Grittys nya kollektion?
Nitty Grittys nya kollektion?
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Re: Nitty Grittys nya kollektion?
Federico
Re: Nitty Grittys nya kollektion?
har läst artikeln nu.
I ingressen står det "Den propra looken med ursprung i The Swingin London"
Resten av artikeln handlar om och hänvisar till mods-stilen med rutiga ben-sherman och korta smala kostymer.
Artikelförfattaren verkar inte ha någon koll på att "mod" och "swinging london" är två olika klädstilar, eller....

I ingressen står det "Den propra looken med ursprung i The Swingin London"
Resten av artikeln handlar om och hänvisar till mods-stilen med rutiga ben-sherman och korta smala kostymer.
Artikelförfattaren verkar inte ha någon koll på att "mod" och "swinging london" är två olika klädstilar, eller....

Federico
troligtvis är det så.kejj wrote:Vi pratar ju om Metro. Deras kvalitet är väl likställd men nån jävla modeblogg av nobody på internet.
ett bra exempel på swingin´london är några inslag i filmen Blow Up från 1966. Bilden på Beatles SGT Pepper är ju egentligen lite för sen.
kolla det här underbara klippet: http://www.youtube.com/watch?v=jSJGEn4FDys
ps. glöm att utsvängda byxor kom på 70-talet, kolla Jeff Becks vita brallor...
Federico
He he, sorry, det är jag som är extrem nörd, självklart är det kul att de skriver om stilen.Bergfors wrote:Nu tycker jag inte vi ska ha orealistiska krav på pressen. Det viktiga är väl att de ger stilen uppmärksamhet och att de skriver att man bör åka Vespa?
/Jörgen
På den tiden låg det i gamla stan och var väldigt inriktat på 60´s, det är väl lite mer uppblandat nu?jencla wrote:Och ni vet väl att Nitty Gritty ägs (ägdes?) av en av SSK:s grundare Peter Åsbrink? Peter var dessutom ordförande för SSK då jag valdes in i styrelsen 1994.
/jens
Federico
Jodå, vad jag vet är han fortfarande inblandad. Ett antal gånger har man fått förhandstips om reor där, via Scooterist-mailinglistan. En hel del kläder har inhandlats av undertecknad, till förmånliga priser.jencla wrote:Och ni vet väl att Nitty Gritty ägs (ägdes?) av en av SSK:s grundare Peter Åsbrink?
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"