Kan noen fortelle mig ca. hvilke munstyckestørrelser jeg burde använda i en Dellorto PHBH 30 som skal sitte på en PX-200 motor med Polini 208cc sett og eksos Beerace.
... og sen, hvad er skillnaden mellan PHBH och PHBG, PHBL, PHBE etc. Kan man tilex. använda munstycken fra en PHBL i en PHBH?
Bare undrer!
Anders
(beklager forresten mitt svorske språk, så har det blitt. Skulle aldri oppløst den unionen... )
Kan noen fortelle mig ca. hvilke munstyckestørrelser jeg burde använda i en Dellorto PHBH 30 som skal sitte på en PX-200 motor med Polini 208cc sett og eksos Beerace.
... og sen, hvad er skillnaden mellan PHBH och PHBG, PHBL, PHBE etc. Kan man tilex. använda munstycken fra en PHBL i en PHBH?
Bare undrer!
Anders
(beklager forresten mitt svorske språk, så har det blitt. Skulle aldri oppløst den unionen... )
koden efter PHB... är om förgasaren har skruvfäste, gummimontering. Det är också två olika koder för vilken sida justeringsskruvarna sitter på.
munstyckena är samma på alla PHB (och även VHS). 5mm för lågfart och 6mm för huvud.
omöjligt att säga något om munstyckesstorlek, jag hade 138 på min polini 218cc med PM-evo (28mm PHBH)
Kolla lågfarten, det brukar sitta storlekar över 60 på dem original. jag har aldrig behövt större än 55-58
Kan noen fortelle mig ca. hvilke munstyckestørrelser jeg burde använda i en Dellorto PHBH 30 som skal sitte på en PX-200 motor med Polini 208cc sett og eksos Beerace.
... og sen, hvad er skillnaden mellan PHBH och PHBG, PHBL, PHBE etc. Kan man tilex. använda munstycken fra en PHBL i en PHBH?
Bare undrer!
Anders
(beklager forresten mitt svorske språk, så har det blitt. Skulle aldri oppløst den unionen... )
koden efter PHB... är om förgasaren har skruvfäste, gummimontering. Det är också två olika koder för vilken sida justeringsskruvarna sitter på.
munstyckena är samma på alla PHB (och även VHS). 5mm för lågfart och 6mm för huvud.
omöjligt att säga något om munstyckesstorlek, jag hade 138 på min polini 218cc med PM-evo (28mm PHBH)
Kolla lågfarten, det brukar sitta storlekar över 60 på dem original. jag har aldrig behövt större än 55-58
Jeg kjørte med det oppsettet ifjor, og i år blir det Malossi for å si det sånn...
Men om du treffer med dysing, så blir det nok traktor-effekt!
Du må uansett passe på å file/slipe til kantene på portene i både sylinder og stempel. -det gjorde ikke jeg, og skiten gikk åt skogen...
Lykke til!
Hei Svint!
Hehe.. ja, jeg stod ved siden av deg da du skrudde for harde livet i Sørkedalen på treffet i fjor. Så jeg ser verdien i sliping
Så langt har oppsettet vært en hodepine for meg også, og det før jeg i det hele tatt har kjørt en meter på det. Å ja, jeg har blitt påmint og advart om sliping av porter!!! Men takk for tipset uansett...
Skillnaden mellan PHBH och PHBL är storleken på förgasarhuset. PHBH är större och finns i större storlekar. S:et i BS betyder att tomgång och blandningsskruv är på vänster sida och BD är höger. A:et i AS och AD betyder att förgasaren har skruvad anslutning. Nålarna är olika långa men PHBH nålar funkar fint i PHBL när det inte finns PHBL nålstorlekar så det räcker. PHBG är en ännu mindre förgasare och PHB, PHBE större.
mavio wrote:Skillnaden mellan PHBH och PHBL är storleken på förgasarhuset. PHBH är större och finns i större storlekar. S:et i BS betyder att tomgång och blandningsskruv är på vänster sida och BD är höger. A:et i AS och AD betyder att förgasaren har skruvad anslutning. Nålarna är olika långa men PHBH nålar funkar fint i PHBL när det inte finns PHBL nålstorlekar så det räcker. PHBG är en ännu mindre förgasare och PHB, PHBE större.