har jag funderingar över innan lackering.
Borrar man loss det?
Hur får man dit det sedan, pajjar det o man
måste köpa nytt eller recyclar man på något sätt?
Anyone?
Annars finns det ett låsbart vred att köpa om man nu vill ha det. Jag har ett på en av mina V50, men kan tycka att det ser bättre ut som det är original. Men det är bra att kunna låsa ibland...
Terraplane Blues wrote:Annars finns det ett låsbart vred att köpa om man nu vill ha det. Jag har ett på en av mina V50, men kan tycka att det ser bättre ut som det är original. Men det är bra att kunna låsa ibland...
calle wrote:Varför inte lacka med den på plats?
Ganska lätt att maskera snyggt.
Om man vrider den uppåt vid lackering kan man få in färg snyggt överallt.
/C
jag skulle också välja att lacka med det på plats. ibland skruvar man isär saker onödigt mycket. visst, man får in färg överallt men det slits ju ändå bort när man börjar vrida på det. risken att man repar nya lacken vid montering finns också.
vill man ändå ta bort det så kan man kanske borra ett litet hål i den del som tidigare fungerade som nit, det är väl aluminium och då kanske man kan gänga hålet och sedan dra med skruv?
Federico wrote:
vill man ändå ta bort det så kan man kanske borra ett litet hål i den del som tidigare fungerade som nit, det är väl aluminium och då kanske man kan gänga hålet och sedan dra med skruv?
Terraplane Blues wrote:Jag betackar mig, vänligen men bestämt, härmed och hädanefter att Fritte svarar på några som helst av mina inlägg. Så, nu vet alla det... Tack!
Det är så jag menar och jag ser gärna att du respekterar det framöver.
Jag slipade ner niten,borrade och gängade.På utsidan lade jag en en tunn nylonbricka mellan den nylackade luckan och vredet för att slippa eventuella repor!
Jag slipade ner niten,borrade och gängade.På utsidan lade jag en en tunn nylonbricka mellan den nylackade luckan och vredet för att slippa eventuella repor!