Hejsan alla!
Jag har en Popolino som skall vara från -60, den har chassie nummer VNS2T och så långt är allt som det skall. Motor nummret är VNA2M som enligt en lista jag har hittat är densamma som sitter på en Elit från -58-59. Skall denna motor sitta på min Popolino eller är det någon glad hemmamekare som har flyttat över den från en Elit?? Är mycket nyfiken på att klura ut detta mysterium.
Ha det bra!!!
/Stawros
Fel motor???
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Hejsan alla!
Jag har en Popolino som skall vara från -60, den har chassie nummer VNS2T och så långt är allt som det skall. Motor nummret är VNA2M som enligt en lista jag har hittat är densamma som sitter på en Elit från -58-59. Skall denna motor sitta på min Popolino eller är det någon glad hemmamekare som har flyttat över den från en Elit?? Är mycket nyfiken på att klura ut detta mysterium.
Ha det bra!!!
/Stawros
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
tror att det kan vara samma motortyp på tidiga Pop och Elit från samma år. Alltså den med kolvstyrt insug. Däremot borde Pop:en ha den "lättade"motorn.
Vet inte om man kan se det på utsidan. Original hade den väl alu-plåt i växelväljarlocket och svänghjulsgallret. Elit hade helt säkert stål istället, som på alla andra Vespor.
Det finns helt säkert någon som kan ge ett riktigt svar. Själv har jag bara läst en mycket fin artikel i Scooteristen och snappat upp detta.
Federico
<br />Hejsan alla!
Jag har en Popolino som skall vara från -60, den har chassie nummer VNS2T och så långt är allt som det skall. Motor nummret är VNA2M som enligt en lista jag har hittat är densamma som sitter på en Elit från -58-59. Skall denna motor sitta på min Popolino eller är det någon glad hemmamekare som har flyttat över den från en Elit?? Är mycket nyfiken på att klura ut detta mysterium.
Ha det bra!!!
/Stawros
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
tror att det kan vara samma motortyp på tidiga Pop och Elit från samma år. Alltså den med kolvstyrt insug. Däremot borde Pop:en ha den "lättade"motorn.
Vet inte om man kan se det på utsidan. Original hade den väl alu-plåt i växelväljarlocket och svänghjulsgallret. Elit hade helt säkert stål istället, som på alla andra Vespor.
Det finns helt säkert någon som kan ge ett riktigt svar. Själv har jag bara läst en mycket fin artikel i Scooteristen och snappat upp detta.
Federico