Tångt om utrymme...
Tångt om utrymme...
Har smällt på ett par 10" fälgar på min V 50 och var grymt nöjd med resultatet tills jag insåg att bakdäcket tog i ljuddämparen. En Sito-banan införskaffades utan någon nämnvärd förbättring. I sidled finns utrymme men inte i längdriktningen. Däcket tar fortfarande i bulten i svingen. Jag har efter längre tid utredning funnit att jag fått, och satt på, Michelin S83 3,50x10, och inte 3,00 x 10 som jag beställde. Däcket är således min huvudmisstänkte i dramat. Fråga är dock om mitt antagande är korrekt eller om det är något annat skit som jag har missat. Tacksam för lite input utifrån.
Re: Tångt om utrymme...
det är lite lurigt med 3,50 däcken, en del passar faktiskt på v50/primmy utan modifieringar, men tydligen inte S83. hur mycket är det som felar? kanske en kullrig insex är lösningen?jonolito wrote:Har smällt på ett par 10" fälgar på min V 50 och var grymt nöjd med resultatet tills jag insåg att bakdäcket tog i ljuddämparen. En Sito-banan införskaffades utan någon nämnvärd förbättring. I sidled finns utrymme men inte i längdriktningen. Däcket tar fortfarande i bulten i svingen. Jag har efter längre tid utredning funnit att jag fått, och satt på, Michelin S83 3,50x10, och inte 3,00 x 10 som jag beställde. Däcket är således min huvudmisstänkte i dramat. Fråga är dock om mitt antagande är korrekt eller om det är något annat skit som jag har missat. Tacksam för lite input utifrån.
Federico
Federico wrote:ja, det är flera centimeter lägrejonolito wrote:Däcket tar i bulten ganska rejält (redan innan lyftfyllning). Ska dock kolla om med en kullrig insex kan vara tillräckligt. Annars får det bli lågprofilsdäck.
Gör 3,00 någon skillnad i längdriktningen, dvs på höjden på däcket.
Mysteriet börjar klarna. Tackar ödmjukast för svaren!