Börja med att mäta ut var "centrum är var låset sitter så du vet var det andra låsets hål kommer sitta. Detta är viktigt så att det nya låset kommer centrerat och kan låsa sen.
Plocka bort framgaffel och hela kitet, detta finns beskrivet på scooterhelp så jag ska inte beskriva det, var dock beredd på att det kommer ramla en del kulor från lagren..
Det gamla låset kan du nu plocka bort och det är ju en stor klump...
Sedan får du ta fram kapen och kapa runt låset, det är svårt som attan att komma åt då skölden är lite ivägen. jag kapade så gott jag kunde och tog sedan en liten fil och filade upp hålet. Jag kan dock säga att man fick göra ett bra större hål än jag trodde. Jag gjorde hålet fyrkantigt för att det skulle bli enklare att svetsa. (varning.. hemska bilder för er original-freaks)
nu gjorde jag en plåtbit som passade i hålet och borrade upp ett hål som det nya låset passade i. Bar fram svetsen och svetsade en hel del och till slut såg det ut som det gör på min 60:a...
Nu är det inte bara det som måste fixas.. på 60:ans lås e de som en "kläpp" som ramlar mot styrstången så det krävs att man svetsar dit en liten klack som:
Notera att klacken blir 90 grader mot hålet för 61:ans lås.
Sedan e de bara montera ihop kitet och vips så ser det ut som det här: