Så har man hämtat Vespan nere från Vespaservice på hörnet, och efter en kort provtur ned- och uppför Via Nazionale (vad som antagligen är Roms skrovligaste kullerstensgata) kan jag bara säga att framdämparen gör sitt jobb med glans.
Kullerstenen känns knappt från fronten, och inga problem att bromsa sig över brunnshål och dylikt utan att tappa kontrollen över scootern, men jag inser att det blir till att punga ut €220 till för bakdämparna, för nu känns det som att köra en HD med stel baksving...
Vidare upptäckte de att jag höll på att tappa avgassystemet när jag anlände. Stannade bakom butiken där service håller till, stängde av och hörde efter om de hade tid att byta dämparen under dagen. "Javisst", det skulle nog gå bra, "men vet du om att packningen mellan cylindern och ljuddämparen är kass?", frågade min mekaniker. Så det blev till att byta den med, och nu är den tystare än någonsin - än större anledning att skaffa det där LeoVince-blåset... Måste vara de där superhöga trottarkanterna jag forcerar med ett hårt "donk" var gång som bär skulden

Well well, summa summarum - bitubo är att rekomenndera till GTs:en.