Tips på verkstad eller liknande

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Swells
Nybörjare
Nybörjare

Tips på verkstad eller liknande

Post by Swells »

Tjenare!
Jag började för en längre tid sedan renovera en riktigt risig Gs 160. Jag lade i stort sett ner all min tid på det yttre och hade en förhoppning om att slippa plocka isär motorn. Efter ca 3 timmars körning skar mitt lilla projekt ihop (pga en sliten nållagerbussning) och jag började beställa allt man kan tänkas behöva för att renovera en motor från bl.a Sip Scootershop. Det inhandlades bla ny kolv, nytt drivpaket, växelkors, mm. Jag plockade isär motorn under semestern och var noga med att dokumentära allt så jag skulle få ihop det sen. Helt plötsligt bara dog all ambition och entusiasm ut och nu ligger min vespamotor isärplockad i garaget och tynger mitt samvete. Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så jätte road av just motormekning och har nu tänkt att lejja bort återmonteringen och alla justeringar. Har ni tips på var jag få hjälp med det!?

Jag vill ju att det ska bli riktigt bra, så det bara är att tuta och köra.

Jag bor i Falun, dalarna

/Kalle
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Trist. Trist. Trist.
Det är bara att komma igen.
Om nu allt är isärplockat och rent har du ju inte så mycket jobb kvar.
Är det något särskilt du har fastnat på?
/P
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

Det blir nog både svårt och dyrt att hitta nån som plockar ihop prylarna.Men du har det roligaste kvar.

Sätt en deadline,köp ett sexpack folköl,spela nåt skränigt gitarrbaserat på för hög volym och peppra forumet med frågor så fixar du det lätt!
Ola.G
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

man kan ju ta det bitvis också.

idag pressar jag i nya lager, imorgon sätter jag i veven o.s.v
Federico
Swells
Nybörjare
Nybörjare

Post by Swells »

Sant.... Ni har övertygat mig. I helgen sätter jag igång!
Post Reply