Er jeg først mann?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Er jeg først mann?

Post by Stian »

Nå er RB kit'et på plass i bergen sammen med resten av delene som skal bli mit åk til Eurolambretta..

Nå er det bare å finne tid til å bygge ihop hele herligheten..

Ser pent ut...

//Stian

my.php?image=rb225ru6.jpg]Image
Smallframer
Nybörjare
Nybörjare

Post by Smallframer »

Hei Stian, fikset bildet for deg så det kan klikkes på.

Image
«And on the eighth day, God created Vespa»

Please visit: WWW.VCOB.NO
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Er jeg først mann?

Post by Hedge »

Nu blir jag avundsjuk! Efter att ha läst artikeln i scootering och följt diskussionerna på LCGB's forum, så är jag helt övertygad om att RB-kitet är kanon. Måste få provköra på eurolambretta om du hinner få ihop den.

Först i norden kan du vara. Har inte hört om någon annan som köpt det.

Nyfiken fråga: vad gick det på totalt (NOK eller SEK)?

Mvh

Guran
Stian wrote:Nå er RB kit'et på plass i bergen sammen med resten av delene som skal bli mit åk til Eurolambretta..

Nå er det bare å finne tid til å bygge ihop hele herligheten..

Ser pent ut...

//Stian
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

RB

Post by Stian »

Det gikk vel på rundt seks store norske ink mva.

men når man tar med, variotronic kit'et, 6plate kopplingen, avgassen, skivbromsen osv osv så er jo ikke dette de store pengene.....

Hvilken idiot ga denne mannen et kredittkort....

//Stian
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: RB

Post by Hedge »

Oj, ja då blir det snabbt en massa pengar, om du köpte allt det på en gång. Men det är ju bara pengar... ;)

Lycka till med bygget. Tror det är många som är nyfikna på RB-kitet, så var beredd på frågestund när du träffar svenskar på rallyn sen.

/Guran
Stian wrote:Det gikk vel på rundt seks store norske ink mva.

men når man tar med, variotronic kit'et, 6plate kopplingen, avgassen, skivbromsen osv osv så er jo ikke dette de store pengene.....

Hvilken idiot ga denne mannen et kredittkort....

//Stian
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Lambert
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lambert »

Skall bli kul att se och höra på eurolambretta. Lycka till med bygget
Lasse :smile:
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Starte gjorde den iallefall....

Har ikke små nok mundstycker, så den går fortfarande alt for fett, så de store hastighetene er det ikke blitt enda. Men de kommer får vi håpe....

Er det bare meg eller gir variotronic kit'et lite strøm til lys osv? Syns det er lite puff i lyspærende på tomgang osv.

//Stian
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Jag vill se bilder!!! :wink:
/David
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Stian wrote:Starte gjorde den iallefall....

Har ikke små nok mundstycker, så den går fortfarande alt for fett, så de store hastighetene er det ikke blitt enda. Men de kommer får vi håpe....

Er det bare meg eller gir variotronic kit'et lite strøm til lys osv? Syns det er lite puff i lyspærende på tomgang osv.

//Stian
Grattis att den har kommit igång!

Ja Variotronic ger bara lite lyse på tomgång om du kör allt över spänningsregulatorn.
Den ger bara runt 20 - 30w i tomgång på växelströmsuttaget!

Två lösningar:
1. 25/25w framlampa och LED baklampa. Då räcker strömmen även till bromsljus under bromsning.

2. Batteri till tuta, bromsljus, bakljus, parkeringsljus och hastighetsmätarbelysning. Bara framlampan på växelström.

På min GP kör jag:
Framlyse på växelström (halogen), resten genom batteri, har en LED baklampa för att spara på batteriet och alltid kunna ge kraftigt bromsljus.
lysert fint på tomgång: http://soulscooter.com/bilder/08_01_26_ ... 7_1189.htm

/C
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Batteri er ikke et ønsket option, jeg har jo ingen egnet plass til batteriet da jeg har forgasseren der det vanligvis står et batteri. Litt svakere pærer tror jeg blir løsningen, ock kobble ut parklyset så all strøm går til hovedlyset.

http://img229.imageshack.us/img229/9465 ... 004hj6.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/3026 ... 002hv5.jpg

Stian
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

A aj aj, vad sexig den är!
SX really gives S'X appeal!
SX är då garanterat snygg i svart.
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Stian »

Nu har jeg testet litt, å som Lambretta'er flest funker det inte spesielt bra...

Lås pinnen til kickkolven var gått rakt av etter kanskje 10 starter ock 7km.., Indisk kvalitet trolig, nu er det montert en sliten Italinsk kolv ock låsepinne så det funker igjen.

Den går fortfarande alt for fett og er mycket sløv....

Størsta problemene er at den hopper ut av vekslane både 2an ock 3an. Jag forsøkte å shimse up etter beste evne, det var lite trangt med 2mm shims, men innenfor tilate minstemål. Slideingdog'en er også ny selvsagt ock hardere fjær montert.

Samt at bakbromsen inte funker i det hele tatt, trolig fordi min nye trommel inte er rett overhode samt at bromsbakkene(måtte slipe dom nesten ned til aluminiumen) inte passet selv om både trommel, bromsbaker og bromsarm skal være GP...

Ock selvsagt rister alt løs så min nye fine lakk ser riktig ille ut mange plasser allerrede...

Den lyser riktig svakt også selv når jeg gasser på, fatter ikke at det skal være slik på et moderne kit til nesten 3000spenn... Jeg har fortfarande 35w hovedlys samt 5w baklys, men har kobblet ut park lyset. Den bør jo kunne dra såpass?

Begynner å lure på om dette var vel brukte penger....

Off nu er det tomt for motivasjon......
Post Reply