nr. 3 vespaco 5:a

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

nr. 3 vespaco 5:a

Post by fritte »

_______________________Scootermodell nr. 3________________________
Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by fritte on Mon 21 Jan 2008, 01:43, edited 1 time in total.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Scootermodell nr. 3

Post by Federico »

härligt bullig! som tecknad serie i 3-d. Papier-maché?
Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Någon massa tippar jag också på. Bakdäcket verkar aningen tomt, så åkandet kan nog bli vingligt. Jag tippar att det är frågan om penselmålning, ingen seriös billackerare skulle lämna något sådant ifrån sig...
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Den här har verkligen vespakänsla! Egentligen den enda av årets modeller som efterliknar orginalet ordentligt! Kan det vara papperslera? Fin!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Vilken väldetaljerad Touring! (För det är väl en Touring?). Mycket snyggt arbete och man blir nyfiken på vilket material modellen är tillverkad i. Trolldeg? Urtjusigt!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Skotern är byggd av en lufttorkande lermassa vid namn Jovi. Finns olika märken av vilka märket Das kanske är mest känt. Jag råkade bara hitta det här paketet i en affär jag råkade vara i. :grin: Gjord med fritt knådande. Den grundfmålades först, ämnet heter Gesso, något man tydligen använt som grund under konstmålerier i några hundra år, fast dagens recept skiljer sig från tidigare. Sedan var det akrylfärg som kluddades på. Modellen är någonslags fri tolkning av en Touring, dvs GL modell tidigare. En verkligt positiv överraskning var att den står av sig själv utan stöd. Det kom helt oplanerat.

När jag visat upp modellerna för vänner och bekanta så har väldigt många genast kommenterat att de assiccierar till Wallace och Gromit. Men vem skulle köra tro, Wallace eller Gromit? :wink:

Jag gjorde modellen efter ryan, för jag misstänkte att ryan inte skulle placera sig även om den kommer att vara en bättre prydnad i framtiden.
Post Reply