Scootermodelltävling 2007-2008
Heh höll på i går kväll och kunde konstatera att penslar som lämnar mera strån än färg inte riktigt var pop...
Fast det gör ju resultatet bara mera unikt får jag trösta mig med! Jag blir kanske färdig idag om allt går bra. Och sedan är det igen dags att söka efter flaskor och kullvräkta blomkrukor för fotots bakgrund.
Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!

Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!
Jag börjar känna samma sak - flera kvällars jobb och det vete f-n om det blir så snyggt när allt kommer omkring... Men idén var suverän så länge den var en idétopps wrote:....fast frågan är väl om det blev så snyggt, ideen var bättre när den bara var i min hjärna.

Japp, jag kör samma metod i år! Jag har funderat klart nu och sätter igång med tillverkningen på söndag. Det innebär dock en hel del mer jobb (nåja, kanske litet överdrivet) än mitt bidrag från förra året.vespaco wrote:Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!
Vafalls...tänk om jag skulle avslöja dina byggplaner om att bygga en modellscooter av gamla använda tamponger, som du ju har berättat för mig att du tänker göra?vespaco wrote:Då blir det säkert besök på charkuteriavdelningen i år misstänker jag... Eller en snidad kålrot!Och klart tänkande syftar förstås på vodka eller kossu?

Ja, åtminstone på nyårsafton hade jag MYCKET klart tänkande enligt din definition...

Röstningen börjar då modellernas foton läggs ut här, dvs den15:e, och pågår till den 20:e januari kl. 24:00. Samtliga på Forumet får rösta.Federico wrote:Ja då var man klar! ska bara skicka in bilderna till Fritte.
När blir det röstningl? Måndag?
Hur röstningen går till meddelas senare.
Resultatet meddelas den 21:a januari, samtliga deltagare får ett diplom.
Lycka till!
fritte

[/quote]fritte wrote:Röstningen börjar då modellernas foton läggs ut här, dvs den15:e, och pågår till den 20:e januari kl. 24:00. Samtliga på Forumet får rösta.Federico wrote:Ja då var man klar! ska bara skicka in bilderna till Fritte.
När blir det röstningl? Måndag?
Hur röstningen går till meddelas senare.
Resultatet meddelas den 21:a januari, samtliga deltagare får ett diplom.
Lycka till!
fritte![]()
![]()
![]()
Härligt! nu kan du kolla din mail Fritte !
Federico
Jag måste tyvärr meddela att jag inte har hunnit bygga min tilltänkta scootermodell - sorry! Men jag ser fram emot att få se de övriga deltagarnas modellscootrar!
Och nej, Vespaco - klart jag inte blev arg!
Du var inte ens i närheten av mina byggplaner...
Lycka till alla! (Jag kommer åtminstone att rösta)
Och nej, Vespaco - klart jag inte blev arg!

Lycka till alla! (Jag kommer åtminstone att rösta)
Sådärja, nu har jag också lyckats peta in ett bidrag
. Med min totala okoll trodde jag sista dagen var igår och skickade bilderna fem i tolv inatt. Nåja - det var ju åt rätt håll jag tog fel på dag iallafall, synd bara att man stressade upp hela familjen, men så kan det gå när man har förvirring som livsstil 
Tråkigt att vi inte fick se vad du hade för spännande idé i år 2TF, men vi får väl se det som en morot till att låta modelltävlingen återkomma igen nästa år!
Kul var det att bygga iallafall och jag ser verkligen fram emot att få se alla bidrag, modelltävlingar piggar helt klart upp i vintermörkret

Tråkigt att vi inte fick se vad du hade för spännande idé i år 2TF, men vi får väl se det som en morot till att låta modelltävlingen återkomma igen nästa år!
Kul var det att bygga iallafall och jag ser verkligen fram emot att få se alla bidrag, modelltävlingar piggar helt klart upp i vintermörkret

Jag kommer tyvärr inte bidra med något i år, då lägenhetsrenoveringen tog ut mer kraft och tid än jag tidigare trodde. Jag ber om ursäkt om jag fått er alla att tro att det skulle komma en ICA Stormarknad-scooter eller likande. Alfie, som så seriöst också kämpar på med samma lägenhet, kommer nog att lämna W.O. precis som jag.
Hej så länge!
Hej så länge!