Scootermodelltävling 2007-2008

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag har inte börjat än....gör nog det om några dagar :|
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Färdig! Upptäkte hur fantastiskt smältlim är :grin:

....fast frågan är väl om det blev så snyggt, ideen var bättre när den bara var i min hjärna.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Heh höll på i går kväll och kunde konstatera att penslar som lämnar mera strån än färg inte riktigt var pop... :x Fast det gör ju resultatet bara mera unikt får jag trösta mig med! Jag blir kanske färdig idag om allt går bra. Och sedan är det igen dags att söka efter flaskor och kullvräkta blomkrukor för fotots bakgrund. :grin:

Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

topps wrote:....fast frågan är väl om det blev så snyggt, ideen var bättre när den bara var i min hjärna.
Jag börjar känna samma sak - flera kvällars jobb och det vete f-n om det blir så snyggt när allt kommer omkring... Men idén var suverän så länge den var en idé :grin: Klar i sista sekunden med mediokert resultat är vad man kan förvänta sig, allt annat är en bonus :)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

vespaco wrote: Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!
Faktum är att jag fastnat i lägenhetsrenovering och då glömt bort scooterbyggandet....
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

vespaco wrote:Verkar som om Mancino satsar på TF:s metod, mycket planering och snabbt förverkligande dagen innan!
Japp, jag kör samma metod i år! Jag har funderat klart nu och sätter igång med tillverkningen på söndag. Det innebär dock en hel del mer jobb (nåja, kanske litet överdrivet) än mitt bidrag från förra året.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Då blir det säkert besök på charkuteriavdelningen i år misstänker jag... Eller en snidad kålrot! :grin: Och klart tänkande syftar förstås på vodka eller kossu?
Terraplane Blues

vespaco wrote:Då blir det säkert besök på charkuteriavdelningen i år misstänker jag... Eller en snidad kålrot! :grin: Och klart tänkande syftar förstås på vodka eller kossu?
Vafalls...tänk om jag skulle avslöja dina byggplaner om att bygga en modellscooter av gamla använda tamponger, som du ju har berättat för mig att du tänker göra? :yuck:

Ja, åtminstone på nyårsafton hade jag MYCKET klart tänkande enligt din definition... :grin:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Oj då! Träffade jag rätt när du blev så där arg? Det var inte meningen... :(
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Ja ha, då var det dokukmenterat och inskickat..... :P
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Ja då var man klar! ska bara skicka in bilderna till Fritte.

När blir det röstningl? Måndag?
Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Federico wrote:Ja då var man klar! ska bara skicka in bilderna till Fritte.

Röstningen börjar då modellernas foton läggs ut här, dvs den15:e, och pågår till den 20:e januari kl. 24:00. Samtliga på Forumet får rösta.

Hur röstningen går till meddelas senare.

Resultatet meddelas den 21:a januari, samtliga deltagare får ett diplom.

Lycka till!

fritte
:grin: :smile: :grin: :smile:[/quote]
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

fritte wrote:
Federico wrote:Ja då var man klar! ska bara skicka in bilderna till Fritte.

Röstningen börjar då modellernas foton läggs ut här, dvs den15:e, och pågår till den 20:e januari kl. 24:00. Samtliga på Forumet får rösta.

Hur röstningen går till meddelas senare.

Resultatet meddelas den 21:a januari, samtliga deltagare får ett diplom.

Lycka till!

fritte
:grin: :smile: :grin: :smile:
[/quote]

Härligt! nu kan du kolla din mail Fritte !
Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Nu är jag klar med dokumenteringen och har skickat Fritte mail! Hurra för att vara klar!
Terraplane Blues

Jag måste tyvärr meddela att jag inte har hunnit bygga min tilltänkta scootermodell - sorry! Men jag ser fram emot att få se de övriga deltagarnas modellscootrar!

Och nej, Vespaco - klart jag inte blev arg! :grin: Du var inte ens i närheten av mina byggplaner... :wink:

Lycka till alla! (Jag kommer åtminstone att rösta)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

TF! Du har ju hela dagen på dig! Seså, iväg med dig till charken och fixa upp en korvskoter! Det gör du med god erfarenhet på ett par timmar. En prinskorv delas på två och du har lampa och baklampa, en kurvig grillkorv blir ramen o.s.v. Gör oss inte besvikna, kom igen! :/
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Sådärja, nu har jag också lyckats peta in ett bidrag :) . Med min totala okoll trodde jag sista dagen var igår och skickade bilderna fem i tolv inatt. Nåja - det var ju åt rätt håll jag tog fel på dag iallafall, synd bara att man stressade upp hela familjen, men så kan det gå när man har förvirring som livsstil :grin:

Tråkigt att vi inte fick se vad du hade för spännande idé i år 2TF, men vi får väl se det som en morot till att låta modelltävlingen återkomma igen nästa år!

Kul var det att bygga iallafall och jag ser verkligen fram emot att få se alla bidrag, modelltävlingar piggar helt klart upp i vintermörkret :smile:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Nu väntar jag med spänning på att vtwin, Bengan, Mancino, Alfie & Bo Martin skall höra av sig med sina alster... :mrgreen:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag kommer tyvärr inte bidra med något i år, då lägenhetsrenoveringen tog ut mer kraft och tid än jag tidigare trodde. Jag ber om ursäkt om jag fått er alla att tro att det skulle komma en ICA Stormarknad-scooter eller likande. Alfie, som så seriöst också kämpar på med samma lägenhet, kommer nog att lämna W.O. precis som jag.

Hej så länge!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Jag tror Ni prioriterade rätt... :mrgreen:
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Tyvärr blir det inget från mej heller
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Bengan wrote:Tyvärr blir det inget från mej heller
OK, no hard feelings.... :mrgreen:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by fritte on Fri 18 Jan 2008, 09:32, edited 1 time in total.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bara de tre bästa? Inte formularöstning? Fast nu har vi bara sju och i formula får de första åtta poäng.

Urtjusiga saker! Här får man återigen fundera mycket länge hur man skall dela ut sina poäng...
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Ja, det blir ju inte lätt i år heller. Hög klass på arbetena - riktiga konstverk flera av dem!

Man kan undra hur många arbetstimmar som ligger bakom alla dessa alster...
Post Reply