Att få Sava-däcken vita igen
-
- Lärling
Att få Sava-däcken vita igen
Efter bara ett par månader så har Savadäcken bruna sidor istället för vita. Fick tips om att köra med diskborste och diskmedel men ingen skildnad. Provade bikarbonat som en annan tyckte jag kunde testa, men det fungerar inte heller. Har någon något annat tips som kan fungera?
-
- Dekaltrimmare
Ett hett tips är Tomteskur/Vim eller annat skurpulver.
Polisen hade det förr inför kungabesök att putsa upp batongerna med. (de gamla i vitt gummi) Svinto funkar faktiskt också, tillsammans med mycket diskmedel. Nu känner inte jag till hur tjocka de vita däcksidorna är, men om man på lång sikt skulle slita ner det vita (putsböcklingvarning) borde det gå att bättra på med vit däckfärg.
Någon som vet var man kan få tag i svart däckfärg förresten?
Polisen hade det förr inför kungabesök att putsa upp batongerna med. (de gamla i vitt gummi) Svinto funkar faktiskt också, tillsammans med mycket diskmedel. Nu känner inte jag till hur tjocka de vita däcksidorna är, men om man på lång sikt skulle slita ner det vita (putsböcklingvarning) borde det gå att bättra på med vit däckfärg.
Någon som vet var man kan få tag i svart däckfärg förresten?
-
- Lärling
-
- Lärling
-
- Dekaltrimmare
Biltema hade förr såväl vit som svart däckfärg på burk. Lösningsmedlet i färgen var "Old School Thinner", och efter att ha målat vita däcksidor på däcken till min Volvo Duett i vardagsrummet (jaja, det var 15 år sedan), så var man minst sagt yr i kolan.
Vad jag skulle med SVART däcksfärg till?
Jo, det är inte så pjåkigt att fräscha upp gamla spruckna dassiga grå gummipackningar med (typ till tutan och baklyset). Det funkar även till kederlister vilket jag testat tidigare. Små s**tpackningar till karossen kostar ju också, så det är ett low-buck-tech-tip...
(Inget att använda till funktionspackningar som i motorn dock.)
Vad jag skulle med SVART däcksfärg till?
Jo, det är inte så pjåkigt att fräscha upp gamla spruckna dassiga grå gummipackningar med (typ till tutan och baklyset). Det funkar även till kederlister vilket jag testat tidigare. Små s**tpackningar till karossen kostar ju också, så det är ett low-buck-tech-tip...
(Inget att använda till funktionspackningar som i motorn dock.)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chainsaw Kid</i>
Jo, det är inte så pjåkigt att fräscha upp gamla spruckna dassiga grå gummipackningar med (typ till tutan och baklyset).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är ju en juste idé också om man nu inte hittar nya packningar till sin tokrenovering vilket inte är helt ovanligt med ens hobby!
/Calle
Jo, det är inte så pjåkigt att fräscha upp gamla spruckna dassiga grå gummipackningar med (typ till tutan och baklyset).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är ju en juste idé också om man nu inte hittar nya packningar till sin tokrenovering vilket inte är helt ovanligt med ens hobby!
/Calle
-
- Dekaltrimmare
Jo Turtles svarta goja är ju finfin att färga gummi, plast och även fingrar med. (En svart undulat hade ju varit fräckt...) Men finessen med gummifärg är ju att den även har en reparerande funktion för små sprickor i gummigrejer. Och en tutpackning kan ju få karaktären av cancerogen hud om den är från -69. (Har dock bytt min till en ny svart, eftersom de inte är så speciellt dyra)
Men var har gummifärgen tagit vägen?
Obs: Det är inte thinnerbläckan jag saknar.
Men var har gummifärgen tagit vägen?
Obs: Det är inte thinnerbläckan jag saknar.