Ola Backers reportage om sin 5-spettade vespalåda bl.a.
Ola, känns den lika tajt och fin fortfarande, och när flyttar du till Örebro och tar hand om våra motorer

// Klingen
Jag berättade inte att den var 5-växlad, så troligtvis fick han i 5-an då han körde. När han sedan stannade gick han nog ner två växlar i tron att friläget var där.Ola Lång wrote:var det vanskligt att få i friläget eller var det bara knepigt då markeringarna på styret inte stämde?
Jag har också hört talas om detOla Lång wrote:Vill minnas ett modifierat FAR som faktiskt vann cannonball en gång, hängades under en vilt sladdande Bajaj Cub. Han som ägde hojen blev skiträdd och flyttade utomlands när han insåg att blåset t.om skrämde honom själv
Det var det större drevet för min högre växlad 5:a som tog i.Ola Lång wrote:Oj fick du bearbeta blocket, det behövdes inte i mitt garage.
Är det inte så att ett hankön på en Vespa är det fagraste en kvinna kan skåda, & väcker i många fall orena tankar hos det svaga könet..Ola Lång wrote:Kan man trimma sig snygg?.
Din växellåda har en 5:a som är 7% lägre än min var, och din 5:a är 29% högre än 4:an. Min 5:a var 38% högre än 4:an.Ola Lång wrote:Med skjuts och mycket last orkar den ändå vilket ju är mys. Stegningen är underbar i varjefall. Sen bör man väl inte skicka på en massa trim på en i grunden redan försvagad låda. Malossi och Polini gör lätt lådan trasig, det behövs ju endast en orginalcylinder för att knäcka den..