<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Vi råkade faktiskt hämta Tecnicaböckerna från posten idag och jag har dem brevid mig! Ni vet doften i nya böcker, aaaaahhhh... Din VGL motsvarar VBA åren 59-60, låt se nu...
* Framsvingen - samma färg som vespan
* Framgaffeln - samma färg som vespan
* Bromstrummorna - samma färg som vespan
* Förgasarburkslocket - syns inte men är antagligen skrynklig svart
* Fälgarna - samma som vespan
* Bromsskölden fram - vad är det för del? De försinkade klipsarna?
* Bromsskölden bak - vad är det för del? De försinkade klipsarna?
* Cylinderkåpan - svart
* Fläktkåpan över svänghjulet - PIA 983 (lack på färgen!)
* Baklyktan - enligt bilden samma färg som vespan
* Ljusomkopplarkåpan - menar du kromkåpan på stången?
Färgkod sägs vara Max Meyer 15067 metallic blue, vad det heter i PIA-kod vet jag inte. Dessutom kan färgen ha varit någon Sverige-exportfärg. Men det här vet säkert andra nörder på forumet.
Lycka till med renoveringen, gör hellre långsamt med frågor än snabbt med antagelser.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tack för hjälpen
Vespan är en VGLA1T och den har enkel hållare för stödet och choken sitter i förgasarburken.
Bromsskölden sitter på baksidan av bromstrumman och är på vissa vespor målad svart eller i Vespans egen färg. På andra är den förzinkad. jag gissar att den ska vara målad om nu både sving, gaffel och fälgar är målade i vespans färg.
Jag valde färg enligt "best match" och landade på en blå metallic från Opel. Den är lite för blank för att vara original men det underlättar med en känd färg när man ska bättra om olyckan är framme.
Jag är osäker på "PIA 983 (lack på färgen!)", vad är det?
Det är en långsam renovering, lacken har härdat sedan 1997
mvh/
HB