Jag tänkte mig att jag skulle mäkta med att plocka ner min Touring från -60. Och nu när den fått en pålitligt P200-motor så är det bara den orangeröda lacken från tidigt 80-tal som kliar lite. Men jag våndas lite... Brukar oftast vara en jäkel på att mecka isär saker med mindre bra att få ihop det igen. Men nu stundar ju en hel vinter så jag BORDE hinna. Söker dock lite motivation och tips.
Har tidigare klarat att installera en P200 och därmed plocka ner allt bakom fotbromsen. Men det är styre och gaffel jag är osäker med. Lösa lager o annat känns som det är gjort att misslyckas. Men jag har ju Heynes..

Så finns några mektips? Eller kanske "lika bra att byta" grejer när jag har sakerna isär?
Sen funderar jag på vad det kan kosta, med blästring, grund + lack? Min lite lustiga bilmek snacka om "inte mer än tvåtusen spänn", men jag är osäker. Om man ändå gör det kan man ju ändå lämna det till en seriös snubbe.
O sist; nån som känner till om det finns en överkomligt billig mekanordning som lyfter vespan så den blir mer lättmekad?
Tacksam för tips, hjälp o ryggdunk,
// Mackan