Det är nu ett år sedan hade vi en Scootermodelltävling, som slutade med ett antal fantasifulla modeller av olika material & skepnad. Jag tror alla som var med tyckte det var kul, och flera har sagt ”nästa gång är jag med.”
För att veta om intresset är lika stort i år, anmäl ert intresse här i denna tråd. (inte bindande)
Tävlingsregler, som tidigare.
Alla material tillåtna, inga krav att hjulen skall kunna snurra, styrningen funka eller att den kan stå utan stöd, osv. Valfri ytstruktur, målad eller obehandlad. Fri storlek.
Det kan vara:
- Kudde formad som en scooter
- Metalltrådsskulptur
- Hög tegelstenar formad som en scooter
- Buskar klippta som en scooter
- Modellereskulptur
- Lego
- Gjord av ölburkar
- Gjord av klippta pappbitar hopfogade.
Stål, trä, plast osv..
Möjligheterna är oändliga...
Ökad omfattning!!
En ”mjuk” utökning av deltagare med skapande av textilarbeten med scooterrelaterade motiv.
t.ex. Vävnader, virkade arbeten, knypplingar, brodyrer, stickningar, i tyg, garn, läder etc.
En ”mjuk” utökning av deltagare med skapande av textilarbeten med scooterrelaterade motiv.
t.ex. Vävnader, virkade arbeten, knypplingar, brodyrer, stickningar, i tyg, garn, läder etc.
Ett par exempel skapade av Vespaco. (undrar hur hon gjort dom?)
OK, kul, intresset verkar finnas, anmälningar i denna tråd före den 26 november, illustrativa foton sändes till mig senast den 14 januari 2008, röstning senast den 20 januari 2008.
Nu är vi 12 deltagare, lika många som antalet modeller förra gången!
Så här går tävlingen till:
-Minst tre, max 6, fotografier som visar modellen i olika vinklar mejlas till mig, fritte44”snabela”glocalnet.net, senast den 14 januari 2008. Markera den bild Du anser vara bäst.
-Den 15:e januari lägger jag ut de bilder Ni ansåg bäst i denna tråd, och öppnar en ny tråd för varje modell där samtliga bilder av denna modell visas. Varje modell får ett nummer, vem som gjort modellen blir anonymt till efter röstningen.
Det är modellerna som skall bedömas, men det blir fotona som bedöms. Lägg därför lite tid på att prova olika ljussättningar och att få en bakgrund som ger modellen rättvisa.
Röstningen börjar då modellernas foton läggs ut här, och pågår till den 20:e januari kl. 24:00. Samtliga på Forumet får rösta.
Hur röstningen går till meddelas senare.
Resultatet meddelas den 21:a januari, samtliga deltagare får ett diplom.