V50, elstart.
V50, elstart.
En fråga till alla kunniga här.
Är det ett komplicerat projekt att bygga till elstart på en Vespa 50 Special motor av 1980 års modell?
Är jag ute och cyklar?
Är det ett komplicerat projekt att bygga till elstart på en Vespa 50 Special motor av 1980 års modell?
Är jag ute och cyklar?
Bara det är gjord av plåt så....
Re: V50, elstart.
Hm, två elstartteman samma dag...
MEN, om du får tag på en komplett elestartmotor, då ska det väl gå (om man kommer på nånstans att ha batterierna alltså och finurliga kopplingar, startmotorrelä etc).
/Fredrik
Men kort, ja (nytt motorblock som tar startmotor, jobbig elkoppling, tändsystem med elstartkrans, stor batterikapacitet dvs, stora eller många batterier som måste få plats nånstans etc...).kejj wrote:En fråga till alla kunniga här.
MEN, om du får tag på en komplett elestartmotor, då ska det väl gå (om man kommer på nånstans att ha batterierna alltså och finurliga kopplingar, startmotorrelä etc).
/Fredrik
-
- Mästare
-
- Lärling
Men allvarligt, behöver ni kicka upprepade gånger?
Jag trodde det var helt meningslöst att bygga om den till elstart därför att den alltid startar på första kicken, har alltid gjort det så länge jag ägt den (-83) utom när brytarna blev helt felinställda (ca 1mm glapp) då vart den lite svårstartad...
Jag trodde det var helt meningslöst att bygga om den till elstart därför att den alltid startar på första kicken, har alltid gjort det så länge jag ägt den (-83) utom när brytarna blev helt felinställda (ca 1mm glapp) då vart den lite svårstartad...
mvh/Anders
--
V50R -80 Silver
Nu med Tysk vev! Yes!
--
V50R -80 Silver
Nu med Tysk vev! Yes!