Vilket försäkringsbolag har ni?
Vilket försäkringsbolag har ni?
Som frågan lyder.
Vilket bolag har ni?
Finns det något bolag som gynnar veteraner?
Tycker jag betalar lite väl mkt för en 40 år gammal 4,3 hästare.
Vilket bolag har ni?
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
Du finner en del matnyttigt här
http://www.scooterklubben.com/forsakringar.asp
(Ligger bland länkarna i överkant på scooterklubben.com)
MHRF är grymt billiga men de försäkringarna är strikt för rena hobbyfordon och omgivna med mycket regler.
Själv kör jag också Bilsport MC:s Classica-försäkring på mina hojar, samma som vännerna ovan. Enda regeln där är att hojen ska vara inlåst när den är parkerad nattetid på hemadressen.
Lycka till
/jens
http://www.scooterklubben.com/forsakringar.asp
(Ligger bland länkarna i överkant på scooterklubben.com)
MHRF är grymt billiga men de försäkringarna är strikt för rena hobbyfordon och omgivna med mycket regler.
Själv kör jag också Bilsport MC:s Classica-försäkring på mina hojar, samma som vännerna ovan. Enda regeln där är att hojen ska vara inlåst när den är parkerad nattetid på hemadressen.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Re: Vilket försäkringsbolag har ni?
Gammal hoj = Bilsport & Mc Classica (650/år för min Lambretta -65.)
Nyare hoj (även Vespor) = Folksam, en bra bit billigare än BS&Mc för min PX125 -91.
BS&Mc var mycket förmånligare förut, det spelade ingen roll om en plåtvespa var nyare eller inte, det gör det verkligen numera. Kan man inte utnyttja Classica, så kan man lika gärna gå någon annan stans.
Mvh
Guran
Nyare hoj (även Vespor) = Folksam, en bra bit billigare än BS&Mc för min PX125 -91.
BS&Mc var mycket förmånligare förut, det spelade ingen roll om en plåtvespa var nyare eller inte, det gör det verkligen numera. Kan man inte utnyttja Classica, så kan man lika gärna gå någon annan stans.
Mvh
Guran
Fredrick wrote:Som frågan lyder.
Vilket bolag har ni?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Jag tycker det är bra med ett bolag som har kunskaper om det händer något och inte bara krigar om lägsta pris på premien.
Bil och mc till exempel försäkrar inte Eu mopeder och är ovilliga att försäkra "plastraketer"
Däremot så har de personal med särskilt stora kunskaper om Veteranfordon och samlarfordon.
att man sedan kan försäkra sina moderna bruks mc är ett stort plus.
Själv betalar jag 2000:- för båda mina hojar, Moto guzzi 1100 och Vespa 250 Gtv.
HEL försäkrade Så kallad flerförsäkring.
Det tycker jag är mycket förmånligt
Björn
Bil och mc till exempel försäkrar inte Eu mopeder och är ovilliga att försäkra "plastraketer"
Däremot så har de personal med särskilt stora kunskaper om Veteranfordon och samlarfordon.
Själv betalar jag 2000:- för båda mina hojar, Moto guzzi 1100 och Vespa 250 Gtv.
Björn
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
Då kanske deras fömåner i första hand går till ägare av tung mc och alldeles spritt nya Vespor då. För min försäkringspremie för en 1991 PX125 blev 2600 helår, vilket är nästan 50% mer än Folksam. Och då har jag en skadefri historik hos detta bolag sedan många år tillbaka, med flera fordon. Så det blev ingen affär. Min Rally 200 och Lambrettan är kvar, på den typen av fordon är dom svårslagna.
...och eftersom merparten som söker sig till BS&Mc gör det för att dom tror att deras bruks-PX ska vara billig där, så tycker jag nog att det är läge att varna dom. Dom är inte det längre.
Mvh
Guran
...och eftersom merparten som söker sig till BS&Mc gör det för att dom tror att deras bruks-PX ska vara billig där, så tycker jag nog att det är läge att varna dom. Dom är inte det längre.
Mvh
Guran
vtwin wrote:Jag tycker det är bra med ett bolag som har kunskaper om det händer något och inte bara krigar om lägsta pris på premien.
Björn
jag kan ha fel, men jag tror att bilsport och MC har lägre självrisk för en helförsäkring än de övriga (för veteranare). sedan tror jag att deras maxbelopp (ersättningsbelopp) för ett veteranfordon är högre, de som inte håller på med veteranare har väl ett system där fordonets ålder är avdrag på värdet (alltså tvärt emot vad som gäller för veteranfordon.
Federico
fredrik in da house:
Vilket bolag har ni?
Privat så har jag huset, min verkstad hemma, 6 mopeder, 3 hojar, 1 traktor & 1 bil hos Länsförsäkringar och det kan inte bli bättre, priser & service så jag sitter nöjd....
Ur en lite annorlunda synvikel och det är att jobba med (men för det mesta känns det som om dom motarbetar) olika försäkringsbolag när det gäller skador och stölder på MC & Moped så är det som följande....
IF, vill att man ska ta begagnade delar i första hand, lacka om och reparera plast istället för att byta till nytt, riktigt svåra att ha med och göra, låååååånga beslutstider, har haft moppar i månader väntade på en besiktningsman...
Folksam & Trygg, funkar bra man får som oftast byta det som behövs, väldigt petiga med att det inte är olika skador som klumpas ihop till en och väldigt kunniga besiktningsmän...
Länsförsäkringar. Absolut inga problem, kunden ska vara nöjda!! Tyvärr ganska höga självrisker och långa beslutstider...
Bilsport & MC, absolut BÄSTA när det gäller MC, kunniga, proffsiga och otroligt flexibla, gör skadebesiktnigar hemma hos kunden om man vill, kortaste beslutstider, en fröjd att ha med och göra som MC handlare. Blev tillochmed bjuden på lunch när jag för ett par sommrar sedan kom åkande hoj genom Växjö och svängde in för att bara säga hej och kolla hur det såg ut, kan inte bli bättre...
Några olika webbaserade försäkringsbolag som försäkrar i första hand EU-mopeder är total katastrof, stackars kunder är nog allt jag kan säga....
DP says: Har mer än en gång svurit över dessa j*vla försäkringsbolag....
Vilket bolag har ni?
Privat så har jag huset, min verkstad hemma, 6 mopeder, 3 hojar, 1 traktor & 1 bil hos Länsförsäkringar och det kan inte bli bättre, priser & service så jag sitter nöjd....
Ur en lite annorlunda synvikel och det är att jobba med (men för det mesta känns det som om dom motarbetar) olika försäkringsbolag när det gäller skador och stölder på MC & Moped så är det som följande....
IF, vill att man ska ta begagnade delar i första hand, lacka om och reparera plast istället för att byta till nytt, riktigt svåra att ha med och göra, låååååånga beslutstider, har haft moppar i månader väntade på en besiktningsman...
Folksam & Trygg, funkar bra man får som oftast byta det som behövs, väldigt petiga med att det inte är olika skador som klumpas ihop till en och väldigt kunniga besiktningsmän...
Länsförsäkringar. Absolut inga problem, kunden ska vara nöjda!! Tyvärr ganska höga självrisker och långa beslutstider...
Bilsport & MC, absolut BÄSTA när det gäller MC, kunniga, proffsiga och otroligt flexibla, gör skadebesiktnigar hemma hos kunden om man vill, kortaste beslutstider, en fröjd att ha med och göra som MC handlare. Blev tillochmed bjuden på lunch när jag för ett par sommrar sedan kom åkande hoj genom Växjö och svängde in för att bara säga hej och kolla hur det såg ut, kan inte bli bättre...
Några olika webbaserade försäkringsbolag som försäkrar i första hand EU-mopeder är total katastrof, stackars kunder är nog allt jag kan säga....
DP says: Har mer än en gång svurit över dessa j*vla försäkringsbolag....