Det är seriöst, och inget hämtat från några trimkataloger.
Trimmar du extremt (vilket du gör, du går från 4 häst till kanske 15 eller mer hästar, rätt stor procentuell effektökning...) så får du vara beredd på extrema motorras också, om du inte kitar upp delarna i motorn. Dom är avpassade för orginaleffekten.
Kopplingen på primaveran är en svag länk, den kan du få att slira mycket lätt, det räcker med en smula bondtrim. Min slirade som satan med en uppfräst orginalcylinder och en Polinibanan, och det är inte ens i närheten av det du tänker sätta på.
Som Dartman också sagt, det har hänt att originalveven gått rakt av hos dom som trimmat hårt och använt orginalsvhjul + vev. Den pallar helt enkelt inte med den högre effekten.
Vad gäller brytare så har jag dom kvar på min primmy, och den har jag varvat som tusan dom race den varit med i, och den har aldrig missat ett slag. Så antingen varvar jag för lite, eller så är dom väldigt väl inställda. Andra har haft stora problem med dom när trimmet varvat hårt.
På detta forumet är det ganska sällsynt med spekulationer kring just Lambretta och Vespatrim, dom flesta här har gått den hårda vägen och har under många år skurit sig fram till den kunskap som dom delger andra här.
Mvh
Guran
Fredrick wrote:Är detta seriöst nu, att vev kan gå av och koppling kommer garanterat slira, vespan kommer svara dåligt med det tunga svänghjulet, brytarsystem är kass och klarar aldrig hänga med osv osv.
Är detta saker som hänt folk eller är det spekulationer?
Som sagt, är detta saker som är regel snarare än undantag, eller är det bara försäljningsknep hos dom olika trimmfirmorna, för att sälja så mkt godis som möjligt?
Ps. Jag litar på ditt ord hedge. Tycker bara det låter så himla extremt

Ds.