värme färg vilken ???
värme färg vilken ???
Hej en undran i stort sett all värmefärg är skräp men snackade med några v8 åkare och Lööwens köp en cheramik färg (svart) dyr men bra. Den används för headers och behåller värmen i rören det är ju bra mindre värmestrålning men har det någon betydelse för en 2 t att det då är mer värme kvar i avgasröret/pipan. Det sitter en aluminium cylinder med nicasil i min. Men det finns många duktiga här på forumet så hoppas på ett bra svar./Lasse
Re: värme färg vilken ???
lackade mitt PM-evo med hagmans eller om det var plasticpaddings värmefärg. den sitter som berget efter glödande kolvar och många års körning.Lambert wrote:Hej en undran i stort sett all värmefärg är skräp men snackade med några v8 åkare och Lööwens köp en cheramik färg (svart) dyr men bra. Den används för headers och behåller värmen i rören det är ju bra mindre värmestrålning men har det någon betydelse för en 2 t att det då är mer värme kvar i avgasröret/pipan. Det sitter en aluminium cylinder med nicasil i min. Men det finns många duktiga här på forumet så hoppas på ett bra svar./Lasse
Federico
Re: värme färg vilken ???
Biltemas Hotpaint 600 funkar kanon om du gör ett bra underarbete, och förhärdar färgen med värmepistol innan första turen.
Lägg ett par lager och värm på med pistolen tills det ryker, så sitter det.
Mvh
/Guran
Lägg ett par lager och värm på med pistolen tills det ryker, så sitter det.
Mvh
/Guran
Lambert wrote:Hej en undran i stort sett all värmefärg är skräp men snackade med några v8 åkare och Lööwens köp en cheramik färg (svart) dyr men bra. Den används för headers och behåller värmen i rören det är ju bra mindre värmestrålning men har det någon betydelse för en 2 t att det då är mer värme kvar i avgasröret/pipan. Det sitter en aluminium cylinder med nicasil i min. Men det finns många duktiga här på forumet så hoppas på ett bra svar./Lasse
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!