Vad behövs för verktyg för att slita av förgasaren?
Och finns det något speciellt man skall tänka på?
Tack
Hur plocka loss förgasare?
Hur plocka loss förgasare?
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
-
- Mästare
Klart lättare om man tar bort bensintanken (nyckel 11 tror jag) Kolla på www.smallframes.com "rebuilding the carburettor" och www.scooterhelp.com så får du bra tips. En kommentar om beskrivningen på smallframes.com: När man tar ur bensintanken tycker jag det är bäst att stänga bensinkranen och lossa bensinkranspinnen från själva bensinkranen under tanken genom att dra ur sprinten där. Då slipper man plugga soppaslangen. På smallframes.com beskrivs en procedur som liknar den för largeframe (låta pinnen sitta kvar och vinkla ut den med kranen öppen), vilket jag tycker bara är yxigt på småramen...
När man drar fuggen av insugsröret blir det lätt ketchupeffekt, fuggen lossnar och du drämmer handen i något vasst, så har du inte boxarknogar är det bra med handskar (iofs tvättar man ju ändå bort blodet när man rengör förgasaren, men ändå
)
När man drar fuggen av insugsröret blir det lätt ketchupeffekt, fuggen lossnar och du drämmer handen i något vasst, så har du inte boxarknogar är det bra med handskar (iofs tvättar man ju ändå bort blodet när man rengör förgasaren, men ändå

tackar..
ser redan fram emot morgondagen när jag skall skruva loss den och plocka ner den i delar och gå igenom den.
att det kunde vara såhär kul att småmeka med vespa trodde jag aldrig

ser redan fram emot morgondagen när jag skall skruva loss den och plocka ner den i delar och gå igenom den.
att det kunde vara såhär kul att småmeka med vespa trodde jag aldrig

[color=red]Primavera -67. Förädlad med