Man vill ju helst slippa vänta en halv evighet på att rätt däck ska beställas hem...

Jag var i Firenze på jobb för en vecka sedan.DP wrote:sven bornemark in da house:
det måsta vara Europas mest scootertäta stad!
Under mina många år fram & tillbaka till Italien så har jag för mig att någon sa att Firenze är den scooter tätaste staden i Europa (räknat per capita), hörde också att i Milano ska det finnas 4 milljoner scooters och en scooteristi dödas varje dag i en scooterolycka, detta var sent 90-tal runt tiden hjälmtvånget infördes, har ett starkt minne av att sitta i kö strax utanför Milano då en donna på en Aprilia Scarabeo kom susande mellan bilarna med flygande hår samtidigt som hon förde en annimerad mobil konversation!!!! Forza Italia....
Jag var igår och provkörde Kymco 2008'or och nu måste jag nog krypa till korset och erkänna att dom är ikapp Italienarna, nya Xciting 500i med insprutsmotor susade fram på nya motorvägen vid Uppsala i 160kph utan att svettas och lyckades pressa upp den i 170blås, stadig som ett lok!!!! Dessutom var den bekväm att sitta på (kändes mest som man satt i den), vindrutan var perfekt för mina 177cm och den kändes väldigt liten och smidig, väghållning var helt perfekt och det gick att lägga ner och dra på riktigt bra genom alla nya rodeller runt Uppsala. People 251i, även den med sprutmotor, stora 16" hjul och en mer modern look än den gamla People 250 var också en njutning, bra fart och en ljuvlig motor. Fick dock inte testa den nya 700cc paralelltwinnen då den tydligen inte var färdig ännu men den ska bli kul att få bekanta sig med under våren. Xciting 500i är en höjdare för den som vill ha en "långdojja" som även går att toura med, People 250i känndes helt OK men bland höghjulingar är det fortfarande Aprilia Sacarabeo 200cc som gäller i min bok, den är den trevligaste PVC'n på hjul. Kul att alla börjar satsa på insprutmotorer, dom är soppasnåla, miljövänliga och funkar så bra ihop med en variomatic....
DP says: Tror han menar Yamaha T-Max, V-max är väl så långt från scooter som man bara kan komma....
Det är luftfuktigheten som gör att det känns så kallt.victor wrote:Vädret..? Tja, idag var det nog inte mer än 25 grader som mest, och växlande molnighet. Nu, kl 22, är det tämligen kallt, 15 grader säger termometern men jag tror det är kallare