Kicktätning Wideframe
-
- Lärling
Kicktätning Wideframe
Tänkte först hoppa över kicktätningen, men ser nu att det förloras en hel del olja ut vid kicken. Tillverkade en egen 2195 i 1mm rostfritt. Undrar nu vad 10260 är i för material. Någon som känner till det och kanske också vet tjocklek? Ser ut att få plats med ca 2mm mellan brickan och motorn, stämmer det?

-
- Lärling
Aha, nu dyker det upp ett minne av att jag såg en filtring i någon packningssats jag köpte som jag undrade vad de var för något. Det måste vara den. Hoppas jag kan hitta den...
O-ringen, är det 7153? Har inget minne av att jag sett någon så stor o-ring...

Ska den på från utsidan? Var nere och mätte lite, kom fram till att den ska ha innerdiameter på runt 50mm i sådana fall, kan det stämma?
O-ringen, är det 7153? Har inget minne av att jag sett någon så stor o-ring...

Ska den på från utsidan? Var nere och mätte lite, kom fram till att den ska ha innerdiameter på runt 50mm i sådana fall, kan det stämma?
Nej inifrån tyvärr. Och om det läcker olja är det nog just den det hänger på.Bustamente wrote:Ska den på från utsidan? Var nere och mätte lite, kom fram till att den ska ha innerdiameter på runt 50mm i sådana fall, kan det stämma?
Det här får mig att tänka på när jag för läääänge sen försökte ersätta o-ringen med en hemmagjord av silikon! Sen var det blå smet i hela j-a vxllådan!
-
- Lärling
-
- Lärling
Ja det finns ju en ca 2x2mm springa runt om där en o-ring skulle kunna slinka in och därmed finns ev plats för filtpackningen också (som jag hittade igår kväll)... Ska ta en tur imorgon, såg att det fanns 50mm oringar i en oring-sats på biltema och clasolsson (lite irriterande bara att man alltid måste köpa enorma satser när man bara behöver en...
Enstaka o-ringar och mycket större sortiment finns bl.a. på Momentum http://www.momentum-industrial.com plus en hel del andra ställen, lycka till!
-
- Lärling
-
- Lärling