Ny forummedlem säger hej!

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Sven Bornemark
Nybörjare
Nybörjare

Ny forummedlem säger hej!

Post by Sven Bornemark »

Hallå alla glada!

Sven Bornemark här. Nybliven 50-åring och scooterägare. Åren har lärt mej uppskatta komfort, driftsäkerhet och bekvämlighet, så därför hoppas jag att jag gjorde rätt när jag köpte en Suzuki Burgman AN400 av 1999 års modell.

Under dom två veckor jag ägt kärran har jag spenderat en massa tid på asfalt och verkligen stortrivts. Vi har haft ganska schysst väder i Malmö senaste tiden (dom regniga dagarna har jag redan glömt bort :) ), så det har varit bra läge att dra ut på dom fina 70-vägarna och känna draget.

Jag tog körkort på 70-talet och har inte kört tvåhjuling på flera decennier, så det har varit försiktiga mil så här i början. Jag har identifierat mina fyra huvudfiender: Bilister (som inte ser mej), vägmarkeringar, brunnslock och höstlöv på körbanan. "Vorsicht!", som tysken säger.

Finns det fler Burgman-förare här?
- Sven -
k650
Entusiast
Entusiast

Post by k650 »

Kanske inte just Burgman förare, men väl andra som kör nya scootrar av andra fabrikat.
Piaggio Skipper 172 -1994
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: Ny forummedlem säger hej!

Post by henrikborjeson »

Hej Sven

Det är inte särskilt många Burgmanåkare på Forumet (mycket classic snack) men i SSK finns knappt tjugo hojar, ganska många i Skåne. Om du som du skriver stortrivs med att köra din Burgman så har du uppenbarligen valt rätt maskin.

mvh/HB
Sven Bornemark wrote:Hallå alla glada!

Sven Bornemark här. Nybliven 50-åring och scooterägare. Åren har lärt mej uppskatta komfort, driftsäkerhet och bekvämlighet, så därför hoppas jag att jag gjorde rätt när jag köpte en Suzuki Burgman AN400 av 1999 års modell.

Under dom två veckor jag ägt kärran har jag spenderat en massa tid på asfalt och verkligen stortrivts. Vi har haft ganska schysst väder i Malmö senaste tiden (dom regniga dagarna har jag redan glömt bort :) ), så det har varit bra läge att dra ut på dom fina 70-vägarna och känna draget.

Jag tog körkort på 70-talet och har inte kört tvåhjuling på flera decennier, så det har varit försiktiga mil så här i början. Jag har identifierat mina fyra huvudfiender: Bilister (som inte ser mej), vägmarkeringar, brunnslock och höstlöv på körbanan. "Vorsicht!", som tysken säger.

Finns det fler Burgman-förare här?
vtwin
Entusiast
Entusiast

Post by vtwin »

hej och välkommen.
Grattis till en fin scooter.
Själv var jag i valet och kvalet burgman 400 eller vespa 250 innan jag bestämde mig.
Suzikin var för lite för bekväm (för mig) med risk att somna på långturen :grin: :grin:

MVH Björn :grin:
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
Sven Bornemark
Nybörjare
Nybörjare

Post by Sven Bornemark »

Somna på långturen?? Jo du... :wink:

Som ett steg mot en bekvämare vardag kommer jag idag att lämna in bågen till MC-Huset och låta dom montera en topbox. Sen ska dom få uppdraget att montera en större vindruta också.

Somna på långturen..? Ja kanske...
- Sven -
k650
Entusiast
Entusiast

Post by k650 »

Det viktiga är väl inte vilken scooter man kör, utan att man kör scooter.... :grin:
Piaggio Skipper 172 -1994
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

k650 wrote:Det viktiga är väl inte vilken scooter man kör, utan att man kör scooter.... :grin:
För mig är det viktigt vilken scooter jag kör.

// Klingen
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Var försiktig med hur mycket du hänger på scootern, Burgman är redan en ganska stor, tung hoj.

En stor del av scooternöjet är att ha en manövrerbar maskin där man känner vinddraget och närheten till omgivningen och vägen, bekvämlighet är inte allt

Testa lite "japanese styling" istället så får du en roligare hoj som sticker ut lite :wink:

mvh/HB
Sven Bornemark wrote:Somna på långturen?? Jo du... :wink:

Som ett steg mot en bekvämare vardag kommer jag idag att lämna in bågen till MC-Huset och låta dom montera en topbox. Sen ska dom få uppdraget att montera en större vindruta också.

Somna på långturen..? Ja kanske...
Post Reply