denna torsdagens i -landsproblem...

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

denna torsdagens i -landsproblem...

Post by marqs »

en 62 a med dubbla handskfack, så ska det väl inte vara eller... som den originalnörd jag är, har jag svårt att bestämma mig.

Någon har någongång tillfogat denna scooter ett handskfack till. Då jag nu står i beråd med en hel renovering, velar jag, ska de x-tra borrade hålen igen eller ej?
Jag hör gärna nån synpunkt från forumet. Kanske fanns det att köpa som tillbehör för den tiden vid -62! Nån som vet ?

/MQ

[img]my.php?image=gsoglbakifrnkz4.jpg][img]http://img515.imageshack.us/img515/9233 ... kz4.th.jpg[/img][/img]
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Självklart ska du ha det kvar! Ulma var först.
Nyckel:
Image

Sedan tyckte Piaggio att det var en väldigt bra idé och gjorde egna till serie 2 (utan baklucka).
Du har en sen serie-1:a med kantig bakdel.
/P
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Känner mig lätt handikappad på att lyckas med att bifoga bilder...: )

Hej Paka, snygga nycklar, fanns inte med till min scooter! Du menar att ULMA plockade fram dessa fack just för Gs modellen?

/MQ

Image
[/img]Image
[/img]
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Personligen tycker jag att handskfack på benskjölden inte är särskilt snyggt. Det förstör de snygga linjerna! Om du inte verkligen känner att du behöver plats för ytterligare verktyg när du åker så tycker jag att du ska avvakta. Du kan ju alltid lacka facket nu så att det blir enkelt att sätta på det om du skulle ångra dig...

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

anders2011 wrote:Personligen tycker jag att handskfack på benskjölden inte är särskilt snyggt. Det förstör de snygga linjerna! Om du inte verkligen känner att du behöver plats för ytterligare verktyg när du åker så tycker jag att du ska avvakta. Du kan ju alltid lacka facket nu så att det blir enkelt att sätta på det om du skulle ångra dig...

//Anders
Klingen håller fullt med Anders i sin åsikt.
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Tack för era synpunkter män!
Intressant att se och få lite olika perspektiv och reflektioner, även om det som i detta fall, egentligen är ganska små saker det handlar om.
Forumet innehåller imponerande kunskaper i stort och smått. Kul att få reda på att det är ULMA som är tillverkare å så...

Det lutar väl åt att jag behåller optionen att kunna skruva på lådan om andan faller på.

/MQ
Post Reply