ÄNTLIGEN har en Vespa Smallframe landat på Mosta Hill, jag har under många år haft ett Smallframe project i huvudet och till slut så dök det upp en i 3 lådor till rätt pris (500.-) allt är där men kolven ser ut som om den inte har fått olja, diametern är 49mm och cylindern är märkt "DR" vad har jag???
Planer är att trimma den lätt med någon form av trimmcylinder, förgasare & pipa, har kollat vad Malossi har att erbjuda (vi säljer det till "moppeknattar" på firman) och vet inte riktigt vad jag bör satsa på, pipan jag vill ha är en down-and-forward typ eller??? Malossi har även koppling så det kan väl vara på plats med ett byte eller vad säger Smallframe profsen...
Har hittat ramnummret men någon har borrat hål genom några av siffrorna men det ser ut som V5B1T, den har 10" hjul, stora motorluckan & fyrkantigt (typ) lyse, vad har jag???
Skulle också vilja ha ett dropped bar headset, gärna med rund framlampa, någon form a monoposto racetyp säte, kan man montera lite bredare bakfälg för ett lite fetare bakdäck??? Behöver också kåpan över tutan men det har väl antingen EHR eller EM Scooter....
Så är bedrövlig plåt får man för en 5-hundring....

DP says: Är ganska okunnig på Plåtisar så all info är uppskattad....