Kan denna vara värd att köpa?
-
- Mästare
Tja, den ser ju inte så vacker ut men om karossen är frisk kan man ju tänka sig att man målar upp den för ett par tusen och jag har sett många sämre vespor utannonserade för 12k (även om det är mycket för en moped - tycker jag)
Frågan är om du vill ha en trimmad motor? Förmodligen har det bytt alla väsentliga detaljer om den gör 75 och bara hårdvaran (cylinder, förgsare, utväxling, vev etc) ligger kring 4k. Att lägga ner 10-20h på en V50 som ingen rört på många år är lätt gjort.
Kort sagt, vill du ha en v50 med trimmad motor är det kanske OK, en "vanlig" kostar ju numera 6-8k och lägger du 4k trim till detta är det ju en bra affär.
Såg att vespan är från Helsingborg - kolla vem som trimmat den och är det Cykelbollen ska du inte ta i hojen med tång
Men som sagt, kolla rost, skevhet och övrigt skick också.
mvh/HB
Frågan är om du vill ha en trimmad motor? Förmodligen har det bytt alla väsentliga detaljer om den gör 75 och bara hårdvaran (cylinder, förgsare, utväxling, vev etc) ligger kring 4k. Att lägga ner 10-20h på en V50 som ingen rört på många år är lätt gjort.
Kort sagt, vill du ha en v50 med trimmad motor är det kanske OK, en "vanlig" kostar ju numera 6-8k och lägger du 4k trim till detta är det ju en bra affär.
Såg att vespan är från Helsingborg - kolla vem som trimmat den och är det Cykelbollen ska du inte ta i hojen med tång

Men som sagt, kolla rost, skevhet och övrigt skick också.
mvh/HB
-
- Lärling
v50 kan väl fyndas för mindre men då kan man väl inte räkna med att mekaniken är i topptrim..
tycker väl att den verkar vara hyffsat prissatt, blir ju dessutom mkt roligare att köra om den går lite bättre än en original som gör 25km/h.
så jag tycker inte priset är helt off, kanske pruta en eller ett par tusenlappar om du har tur..
tycker väl att den verkar vara hyffsat prissatt, blir ju dessutom mkt roligare att köra om den går lite bättre än en original som gör 25km/h.
så jag tycker inte priset är helt off, kanske pruta en eller ett par tusenlappar om du har tur..
---------------------------------------------------------
-
- Mästare
Man ska nog snarast räkna med att en gammal vespa-moped kräver omfattande motorrenovering. Eftersom man inte besiktigar mopeder kan de vara i princip hur dåliga som helst vad gäller rost, motor, el etc och ändå gå i trafik. Har de blivit stående beror det ofta på att något gått sönder som man inte orkat/kunnat göra iordning. Att förvänta sig en motorklyvning md packboxbyte av en V50 som stått stilla och som inte startar är inget konstigt, man har väl snarast tur om den startat efter en förgasarrengöring och lite uppfräschning av tändsystemet.
Dessutom, det börjar att bli svårt att hitta objekt och de som dyker upp på annons-sajterna är ofta inte långlivade där.
mvh/HB
Dessutom, det börjar att bli svårt att hitta objekt och de som dyker upp på annons-sajterna är ofta inte långlivade där.
mvh/HB
lambrittan wrote:v50 kan väl fyndas för mindre men då kan man väl inte räkna med att mekaniken är i topptrim..
-
- Mästare
Snacka om fynd, en vespa som kostat kring 13-14k att ställa iordning såld för 5000. Han måste verkligen ha velat bli av med den eller så har du magiska prutingsegenskaper
mvh/HB

mvh/HB
Novis wrote:Säljaren ville tillslut bara bli av med den så jag fick den för fem. Ringde EM och kollade ang renoveringe vilket var helt ok stämde med motor nummer och allt. Går som en kocka gör den.