Toppfart
raketost var ett papprör c:a 45 mm dia 200 mm långt fyllt med ost.
I övre ändan var en tråd fäst, sedan ett avtagbart lock i vilket röret passade.
I nedre änden var ett lock inpressat.
För att få en ostskiva, tog man av det övre locket, pressade upp det undre locket så osten kom över den övre kanten, sedan drog man tråden genom osten och på så sätt fick en skiva.
Rätt kul grej, men som autosolen har den ingen direkt lukt, så det måste vara nåt annat som stinker hos NCR
I övre ändan var en tråd fäst, sedan ett avtagbart lock i vilket röret passade.
I nedre änden var ett lock inpressat.
För att få en ostskiva, tog man av det övre locket, pressade upp det undre locket så osten kom över den övre kanten, sedan drog man tråden genom osten och på så sätt fick en skiva.
Rätt kul grej, men som autosolen har den ingen direkt lukt, så det måste vara nåt annat som stinker hos NCR
Hehe, alltså, även om man kommer med MC-Scooter av fint märke som kommer ju folk ändå tro att man kör moppe. Det har jag hört om! Vill man undvika den stämpeln så är nog scooter ett mindre bra sätt 
Varje forum får sin nisch av majoritetens (av besökarna) intresse.
På varje forum kommer folk ha olika åsikter och uppfattningar, det hör mänskligheten till.
Gillar man att hänga där så fine, gillar man inte det så hänger man inte där.
Sen har SSK helt andra uppgifter än att polisinspektera forumet, det är väl adminarnas del och de sitter inte i SSK-ledningsgruppen.
Summa summarum. Be Cool! (Sen om du är cool på plats, plåt, kolfiber eller betong och granit är upp till dig att bestämma)

Varje forum får sin nisch av majoritetens (av besökarna) intresse.
På varje forum kommer folk ha olika åsikter och uppfattningar, det hör mänskligheten till.
Gillar man att hänga där så fine, gillar man inte det så hänger man inte där.
Sen har SSK helt andra uppgifter än att polisinspektera forumet, det är väl adminarnas del och de sitter inte i SSK-ledningsgruppen.
Summa summarum. Be Cool! (Sen om du är cool på plats, plåt, kolfiber eller betong och granit är upp till dig att bestämma)
Bara det är gjord av plåt så....
Ok, fly away!NCR wrote:Nej precis. Jag å min sida tänker nog fortsättningsvis hålla mig på de andra forumen där man diskuterar riktiga motorcyklar och där alla är välkomna tills mitt a-kort är klart. Dessutom slipper jag få gliringar när jag tankar om att jag kör moped, även om jag skulle komma på en tungviktsscooter av "fint" märke.k650 wrote:Ok, då fick vi det klart då...som vissa av oss hävdat hela tiden....Man är inte välkommen i klubben om man inte kör typ veteran.
Det luktar absolut för mycket Autosol och Raketost här inne, nån som har tänkt på det?Bill Hicks wrote: Hursomhelst har vi lämnat dörren öppen för vem som helst att delta i diskussionerna på forumet. Men om man är väldigt känslig för negativa omdömen/gliringar gällande kinesmoppar och annan automatplast, Honda Goldwing, matchande skinnställ med fransar eller sänkta Volvo 750 så är det kanske bättre att man hänger på något mer lämpligt forum.
I övrigt håller jag helt med k650 i hans förra inlägg och lämnar nu detta gubbdagis med en vift på min keps från 50-talet som farfar lämnade efter sig, alla som inte har en sån är idioter, bara så ni vet det.
Plockar du ut bomullen du har i skallen så kommer nog ditt luktsinne igång, fast å andra sidan kanske det är lika så gott att du inte gör det så mkt skit som du pratar.fritte wrote: Rätt kul grej, men som autosolen har den ingen direkt lukt, så det måste vara nåt annat som stinker hos NCR
Piaggio Fly
Va kul, jag visste väl att du skulle komma tillbaka!!NCR wrote:Plockar du ut bomullen du har i skallen så kommer nog ditt luktsinne igång, fast å andra sidan kanske det är lika så gott att du inte gör det så mkt skit som du pratar.fritte wrote: Rätt kul grej, men som autosolen har den ingen direkt lukt, så det måste vara nåt annat som stinker hos NCR

-
- Mästare
OT så det ryker men here goes..
Jo, Forumet är faktiskt en SSK angelägenhet eftersom det ligger under klubbens hemsida, heter "Svenska Scooterklubbens Forum" och serverutrymmet betals av klubben. Sen har vi frivilliga som modererar och sköter forumet men klubben har ändå ansvar för innehåll och "nivå" Styrelsen går dock aldrig in och gör direkta justeringar utan det sköts helt av moderatorn som givetvis har styrelsens förtroende för detta.
mvh/HB
Jo, Forumet är faktiskt en SSK angelägenhet eftersom det ligger under klubbens hemsida, heter "Svenska Scooterklubbens Forum" och serverutrymmet betals av klubben. Sen har vi frivilliga som modererar och sköter forumet men klubben har ändå ansvar för innehåll och "nivå" Styrelsen går dock aldrig in och gör direkta justeringar utan det sköts helt av moderatorn som givetvis har styrelsens förtroende för detta.
mvh/HB
k650 wrote:Bill Hicks är typiskt en sån person som kan förstöra klubbanda med konservativt skitsnack......men gör som förra författare....vänder mej till mer seriösa forum än detta trams där tydligen fordonens tillverkningsland är viktigare än intresse.
Konstigt bara att om det nu verkligen är en seriös "scooterklubb" varför går då inte ordförande in och klargör detta.
Frågan är om man skulle göra om lite av info (profile) rutorna och även reglerna för att vara med på forumet. En del av tjafset här kanske aldrig skulle dyka upp om de nya fick tydlig info om vem som skriver, hur forumet och klubben ser ut m.m.henrikborjeson wrote:OT så det ryker men here goes..
mvh/HB
Det kanske ska stå om den som skriver är medlem i SSK, eller om personen är "gäst" på forumet. Man kanske också ska ha ett krav på att alla använder sitt riktiga namn och är tvungen att ange en riktig ort där man bor. Sådant kanske gör att folk är lite trevligare mot varandra? Ni som hänger mycket på andra forum kanske vet?
Det är riktigt tråkigt att läsa personliga påhopp som; "xxx är en sån person som kan förstöra klubbanda" m.m. bara för att han/hon tidigare uttalat sin åsikt om ett tvåhjuligt fordon. Att sedan vissa (som de själva påstår) upplever"nedlåtande attityd", "märkessnobberi" eller ren "mobbing" bara för att andra skriver vilka scooters de gillar och inte gillar är inget man kan göra något åt. Om ett forum ska vara just ett forum så måste man kunna acceptera att andra tycker olika saker och skriver det.
SSK forumet är fullt med nördar och besserwissers, gissar att utbytet av kunskap och erfarenhet är till stor glädje för många. Skulle vara trist om någon droppade av på grund av onödigt tjafs som uppstår.
Federico
OK, det är uppenbart att du inte klarar av att någon skojar eller eller skriver illa om ett fordon som kör eller är intresserad av, du upplever det som att någon hånar dig och blir skitförbannad. Jag upplever inte att någon hånat på forumet.k650 wrote:Ni kan lägga ner försköningssnacket nu! Vissa uttrycker sin åsikt?! Det är en förbaskad skillnad att uttrycka en åsikt eller att som i dessa fallen håna alla som inte kör plåtvespa. Scooterklubben är körd, inse fakta!
Sedan när man försöker komma på sätt att göra forumet trivsammare och förklara hur man själv ser på det då kommer ytterligare ett inlägg där du är förbannad, på alla, "hela klubben är körd", 998 forumdeltagare och SSK som har runt tusen medlemmar.....
Du har kanske lite rätt, klubben är körd, inte som klubb, -utan för dig!
Du kommer att stöta på det hela tiden, folk som har åsikter, extrema åsikter om vad de gillar eller inte gillar, det är inga elaka människor, det är bara helt vanliga scooternördar. Det skämtas hela tiden om saker inom klubben, det största ämnet av alla genom åren handlar inte om plastscooter utan de två stora tillverkarna av plåtscooters; Vespa vs Lambretta. De som kör de olika märkena träffas ändå hela tiden och kör ihop, trots att de funnits åsikter och skämtats genom åren, klubben är inte körd.
Federico
Kan man inte ta ett skämt på rätt sätt så har man inget på något forum att göra.
Det gäller att först tänka på vad man skriver om man inte förstår jargongen i en klubb.
Flera andra Mc forum kräver att man uppger sin riktiga adress och sitt rätta namn.
Vissa kräver också att man är medlem i berörd klubb för att överhuvudtaget få göra något inlägg.
Detta tycker de flesta seriösa forumskribenter är helt ok.
Kanske svårt för en nybörjare att förstå naturligtvis men så är det.
På detta viset slipper man att få diskussioner söndertrasade med ovidkommande skitprat (det finns i de flesta fall en avdelning för det också) och respekterar också den som som skapade inlägget och ville ha ett svar på sin fråga.
My opinion
Björn
Det gäller att först tänka på vad man skriver om man inte förstår jargongen i en klubb.
Flera andra Mc forum kräver att man uppger sin riktiga adress och sitt rätta namn.
Vissa kräver också att man är medlem i berörd klubb för att överhuvudtaget få göra något inlägg.
Detta tycker de flesta seriösa forumskribenter är helt ok.
Kanske svårt för en nybörjare att förstå naturligtvis men så är det.
På detta viset slipper man att få diskussioner söndertrasade med ovidkommande skitprat (det finns i de flesta fall en avdelning för det också) och respekterar också den som som skapade inlägget och ville ha ett svar på sin fråga.
My opinion
Björn
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
vtwin wrote: På detta viset slipper man att få diskussioner söndertrasade med ovidkommande skitprat (det finns i de flesta fall en avdelning för det också) och respekterar också den som som skapade inlägget och ville ha ett svar på sin fråga.
My opinion
Björn
Gå in och läs denna tråd från början och se vem som svarade på frågan på ett ordentligt sätt, se sedan vilka som skriver vad innan du dömer.
Federico kan bara ta å kamma sej, roligt va? Vi får ju "skämta".
Piaggio Skipper 172 -1994
Håller med nästa deltagare och deletar mitt inlägg.
Björn
Björn
Last edited by vtwin on Sun 30 Sep 2007, 12:13, edited 2 times in total.
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
Den här tråden har helt spårat ur, och jag vill samtidigt som jag låser den passa på att uppmana SAMTLIGA att stämma ner tonen. Det gagnar ingen att detta forum blir en plats för pajkastning. Gillar ni inte det någon skriver, svara sakligt. Om någon ger sig på er personligen, PM'a mig med era klagomål så tar JAG upp det med vederbörande. Skräpa inte ner trådarna med personliga påhopp.
Mvh
Guran - Admin
Mvh
Guran - Admin
fritte wrote:tror knappast det, det är som ett virus och dyker upp i en annan tråd...
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!