håller med Bergfors! Styret är en viktig detalj på scooters, därför har Piaggios (Vespa) modernare scootrar alltid varit lite snyggare tycker jag. Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
kollar man på habanan så har den fler MC-inspirerade detaljer, t.ex baklyset. förr var det vanligare att bilar var designförebild.
Kan man älska en plastig kines?
ET:n är en av de bättre men jag gillar inte den tvärt avhuggna övergången mellan handtaget och styrhuvudet. Jag vill att det ska vara en svepande linje ända ut från änden, in till lyset.Federico wrote:Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
Jag inser att behållarna för bromshydrauliken sätter käppar i hjulet men om viljan fanns skulle man kunna sätta behållarna närmare lyset och överföra kraften från handtagen med länkage.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Et: är så himla rund. Lite vassare kanter är snyggare.Bergfors wrote:ET:n är en av de bättre men jag gillar inte den tvärt avhuggna övergången mellan handtaget och styrhuvudet. Jag vill att det ska vara en svepande linje ända ut från änden, in till lyset.Federico wrote:Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
Jag inser att behållarna för bromshydrauliken sätter käppar i hjulet men om viljan fanns skulle man kunna sätta behållarna närmare lyset och överföra kraften från handtagen med länkage.
/Jörgen
Jag tycker om ET just för de runda formerna. Men alla tycker vi olika. Däremot blev baken på sonens fd ET mycket snyggare (tyckte vi) när vi tog bort den fula (tyckte vi) originalpakethållaren. En linje från sadeln ner mot bakljuset.davsen wrote:Et: är så himla rund. Lite vassare kanter är snyggare.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst