Satt och väntade på grönt ljus vid folkungagatan precis nere vid stadsgården och få se några scooterister som trycker under viadukten.
Blinkade, tutade och vinkade men ni tittade på mig som om det var något katten burit in
crispin wrote:Satt och väntade på grönt ljus vid folkungagatan precis nere vid stadsgården och få se några scooterister som trycker under viadukten.
Blinkade, tutade och vinkade men ni tittade på mig som om det var något katten burit in
Hälsar ni inte längre?
Crispin i en blå mini som förtjänar att hälsas på
du får tatuera vespa över hela armen och hänga ut den genom rutan
Det är nog bara att finna sig i att man är "bara" någon i en bil när man ser skoterbekanta på vägen. Det känns jobbigt emellanåt, man vill ju gärna hälsa på bekanta, men det är bättre att låta bli. Man kan ju rådda till körandet och försosaka en olycka i värsta fall.
Vi blev omkörda av en bekant på sin Rally. Han hade rätt hurtig fart och det var svårt att hänga med. Jag gav order om att inte hänga fast (tänk om den nyper!) och sedan försvann han i trafikljusen vid olika filval. Man kände sig övergiven. Men nästa gång vi träffar honom kommer vi nog att berätta. Också om hastigheten och vad den lovligen borde ha varit!