Hallå i kolan!
Kan man få MHRF-försäkring på en gammal 50-talsvespa med nyare PX-motor? Om inte, är det Bilsport-MC som gäller eller finns det bättre bolag?
Ha det...
Gammal vespa, ny motor
-
- Drömmare
MHRF-försäkring, tveksamt. Originalskick eller tidstypisk renoverng krävs, jag vet inte hur petiga de är att det ska vara originalmotor. Förslag: Ring och tala med någon av Svenska ScooterKlubbens besiktningsmän för MHRF-försäkringen, du finner dem här http://www.scooterklubben.com/forsakringar.asp . Fast du vet att det är hårda regler för MHRF-försäkringen, bl a ingen nyttokörning till jobb etc.
Bilsport MC Classica är lite dyrare men fortfarande helt OK och där är kraven färre. Foton, godkännande och inlåsning nattetid typ. Och är det en 50-tals Vespa är den riktigt billig den också. Berättar du inte för dem om motorbytet tror jag inte de avslöjar dig, eller bryr sig.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Bilsport MC Classica är lite dyrare men fortfarande helt OK och där är kraven färre. Foton, godkännande och inlåsning nattetid typ. Och är det en 50-tals Vespa är den riktigt billig den också. Berättar du inte för dem om motorbytet tror jag inte de avslöjar dig, eller bryr sig.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Drömmare