Race 2007
Hopas at dom som inte er menn/kvinnor nok til å race med sine scootrar tar turen til det legendariske efterpartyet....
Jag har nemlig planer om å vinne på dansegulevet etter å ha rast vaksellådan på første varvet. Bendik kjører bilen på den 13 timer lange hemreasan på søndag....
Mycket trevliga små veger fra Stockholm til Linköping som er perfekt som en sesong avsluttnings trip...
//Stian
Partykungen
Jag har nemlig planer om å vinne på dansegulevet etter å ha rast vaksellådan på første varvet. Bendik kjører bilen på den 13 timer lange hemreasan på søndag....
Mycket trevliga små veger fra Stockholm til Linköping som er perfekt som en sesong avsluttnings trip...
//Stian
Partykungen
Se där vilket shuckert gäng. I bästa fall går premiärturen till Limpan för en snarare inkörning i soligt höstväder, vilket föranleder att det finns 2st nya slicks/klisterdäck för omgående leverans till den som är skraj för att bli frånåkt samt har den goda smaken att köra med 3.50-10. Spänningen är olidlig../Montör JOla Lång wrote:Östergötland:
Ola B
Robert Å
Nypa
Martin
Anna D
Jonas D
VI hoppas startk på att montör Jettegått får ihop sin maskin till start!
Kära rejskompisar! Jag och min vackra hustru kommer inte att deltaga i helgens rejs, både en lättnad och lite skräck för er. Lättnad eftersom Anna inte kommer att fajtas om förstaplatsen, skräck eftersom nu måste någon annan än jag komma sist! Väl mött vid första rejset nästa år!
Vespa Primavera 220 -67
/Jonas
/Jonas
-
- Lärling
-
- Lärling
Bara att ta med till banan.
http://www.blocket.se/vi/13489661.htm?ca=11_s
Eller en motor till Börjesson?
/P
http://www.blocket.se/vi/13489661.htm?ca=11_s
Eller en motor till Börjesson?
/P
Det var som tusan, vi kjører hundre mil bare for å ligge bak Anna i 2x10 varv... Det var trist som satan Jonas, hoppas vi sees på festen i allefall?
Nu er skinnstellet hentet ned fra boden OCK jag fikk det på ock av igjen helt uten hjelp... Det er et mycket bra tegn. Scooterne er testet(6m i garaget..) og lastat i bilen. Dvs Bendik er observert av grannen trene start teknikk på sykkelvegen nedenfor huset sitt etter at barna var i seng i går kveld.... Hvilket syn, en nesten førti år gammel kille i stummende mørke uten hjelm ock lys, buldre frem ock tilbake på sykkelvegen mitt på natten...
kl.06.00 i morgen legger vi iveg på vår 100mil resa til rejsingen hovedstad, Linköping.
Nu skal det gasas galen!
//Stian
Nu er skinnstellet hentet ned fra boden OCK jag fikk det på ock av igjen helt uten hjelp... Det er et mycket bra tegn. Scooterne er testet(6m i garaget..) og lastat i bilen. Dvs Bendik er observert av grannen trene start teknikk på sykkelvegen nedenfor huset sitt etter at barna var i seng i går kveld.... Hvilket syn, en nesten førti år gammel kille i stummende mørke uten hjelm ock lys, buldre frem ock tilbake på sykkelvegen mitt på natten...
kl.06.00 i morgen legger vi iveg på vår 100mil resa til rejsingen hovedstad, Linköping.
Nu skal det gasas galen!
//Stian
Hoho! Vad roligt, vilket rejs, vilket partaj, vilket för-partaj! TJohoo!
Tack alla ni underbara som kom!
Resultaten :
125cc
1 Daniel G
2 Stian K
3 Bendik B
4Henrik A
5 Martin B
6 Ola B
250cc
1 Robert Å
2 Patrik G
3 Henrik N
4 Truls H
5 Mikael G
Tupperware
1 Aron Goes
Best Punktering Mikael Gryvik som fick bryta redan race 1
Värsta Asfaltsexem Truls Herland, med sår på armar och stjärt! ( -daeven! jeg som akkurat har barbert den!)
Snyggast Gnistregn MArtin Berglund på ohygligt snabb 9" v50 med 3vxl! blockbultarna är numera 45graders slipning på!
Rookies of the year "pickultarna" Martin B , henrik N, Mikael G,
Största Entusiaster Stian K & Bendik B som kört 100 mil enklel resa från bergen! ( Dom är nog inte hemma än..)
Eloge1 till Jonas M "primavera133" & David L "SXcutdown" för goda insatser vid varvräknandet samt Dartmans & övrig räknepersonal vid målflaggan, för att inte tala om flaggdamen Hege, hitrest ända från Oslo enkom för att flagga snyggt!
Eloge 2 & utmärkelsediplom till Göran L "Hedge" & David L "SXCutdown" som KÖRDE Scooter ända från shtlm och hem till våran lilla träff!
Det tog dock ut sin rätt då de var först med att somna på festen!
Eloge 3 till Robert för inköp och utlån av Lambrettan så jag kunde få vara med och köra omkull lite vettigt!
Övriga kraschkungar var Daniel, krasch1 Jag själv krasch 2 Truls Krasch3 Martin krash4 och jag sälv igen krasch 5!!
Tack SSK för det fina prisbordet!
Festen avlöpte utan större skandaler, vad jag vet, Tack Dj Nina som spisade goda plattor och Förlåt David för att du inte fick börna upp ditt bakdäck då brandlarmet är känsligt! Vi partajde till kl 04:45, enligt taxikvittot.
Varm bamserejskram till er alla från Racemaster , PUH!
Resultaten :
125cc
1 Daniel G
2 Stian K
3 Bendik B
4Henrik A
5 Martin B
6 Ola B
250cc
1 Robert Å
2 Patrik G
3 Henrik N
4 Truls H
5 Mikael G
Tupperware
1 Aron Goes
Best Punktering Mikael Gryvik som fick bryta redan race 1
Värsta Asfaltsexem Truls Herland, med sår på armar och stjärt! ( -daeven! jeg som akkurat har barbert den!)
Snyggast Gnistregn MArtin Berglund på ohygligt snabb 9" v50 med 3vxl! blockbultarna är numera 45graders slipning på!
Rookies of the year "pickultarna" Martin B , henrik N, Mikael G,
Största Entusiaster Stian K & Bendik B som kört 100 mil enklel resa från bergen! ( Dom är nog inte hemma än..)
Eloge1 till Jonas M "primavera133" & David L "SXcutdown" för goda insatser vid varvräknandet samt Dartmans & övrig räknepersonal vid målflaggan, för att inte tala om flaggdamen Hege, hitrest ända från Oslo enkom för att flagga snyggt!
Eloge 2 & utmärkelsediplom till Göran L "Hedge" & David L "SXCutdown" som KÖRDE Scooter ända från shtlm och hem till våran lilla träff!
Det tog dock ut sin rätt då de var först med att somna på festen!
Eloge 3 till Robert för inköp och utlån av Lambrettan så jag kunde få vara med och köra omkull lite vettigt!
Övriga kraschkungar var Daniel, krasch1 Jag själv krasch 2 Truls Krasch3 Martin krash4 och jag sälv igen krasch 5!!
Tack SSK för det fina prisbordet!
Festen avlöpte utan större skandaler, vad jag vet, Tack Dj Nina som spisade goda plattor och Förlåt David för att du inte fick börna upp ditt bakdäck då brandlarmet är känsligt! Vi partajde till kl 04:45, enligt taxikvittot.
Varm bamserejskram till er alla från Racemaster , PUH!
Last edited by Ola Lång on Sun 23 Sep 2007, 21:17, edited 1 time in total.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Själv är man nu hemma efter totalt 44 mils körning fram och tillbaka. Vi hade fint väder och temperatur på nedvägen, dock blåste det hård motvind vilket ledde till att man fick kämpa hårt för varje km/h över 85. Vi mötte upp Jensa (Jay-jay) i Norrköping för den obligatoriska lunchen på Fräcka Fröken, och han ledsagade oss sedan på dom mindre vägarna till Linköping.
Race och fest var kanon! En stor eloge till arrangörer och deltagare. Hade själv tänkt vara med, men av olika anledningar så blev det inte så. Det får bli ändring nästa år. Somnade vi verkligen först? Minns inte...
Hemresan idag var riktigt, riktigt trevlig. Medvind den här gången, strålade sol och huvudvärk. Med vinden i ryggen så gick det utan problem att marscha i 90 och mätaren visade nästan 100 vid några tillfällen. Dock skall tilläggas att alla som funderar på att bara ha jeans som benskydd på en hösttur bör tänka om. Jag skakade som ett asplöv när vi kom fram till Hallunda, och då är jag på inget sätt frusen av mig. Nästa gång blir det ordentliga kläder.
Som sagt, ett kanonarrangemang och en kanonhelg. Rallyn gick som en trimmad iller på vägen hem, inte kunde man ana att den skulle pinna på som den gjorde.
Mvh
Guran
Race och fest var kanon! En stor eloge till arrangörer och deltagare. Hade själv tänkt vara med, men av olika anledningar så blev det inte så. Det får bli ändring nästa år. Somnade vi verkligen först? Minns inte...
Hemresan idag var riktigt, riktigt trevlig. Medvind den här gången, strålade sol och huvudvärk. Med vinden i ryggen så gick det utan problem att marscha i 90 och mätaren visade nästan 100 vid några tillfällen. Dock skall tilläggas att alla som funderar på att bara ha jeans som benskydd på en hösttur bör tänka om. Jag skakade som ett asplöv när vi kom fram till Hallunda, och då är jag på inget sätt frusen av mig. Nästa gång blir det ordentliga kläder.
Som sagt, ett kanonarrangemang och en kanonhelg. Rallyn gick som en trimmad iller på vägen hem, inte kunde man ana att den skulle pinna på som den gjorde.
Mvh
Guran
Ola Lång wrote:Hoho! Vad roligt, vilket rejs, vilket partaj, vilket för-partaj! TJohoo!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Ja!
efter utlastning av bilen och en snabb demontering av kopplingen kunde den här helgen avrundas och beaktas som en av dom trevligaste den här hösten!
Jag vill med detta tacka och hylla alla som kom dit och åkte, drack öl, tittade på.
Speciellt tack till dom trevliga grabbarna med frun på åhyddan! och en extra varm och speciell tack till Nina och Ola för trevlig inkvartering och frukost..
Hoppas att alla instämmer att det HÄR måste vi göra alldeles mycket oftare!!
Tack så mycket! Jag ler fortfarande och det gjorde jag hela vägen hem..
(PS! om någon undrar hur kopplingen såg ut så kan jag avkräfta det direkt)
PS2! Vilka underbara bilder! Nu håller sig minnet om den helgen förmodligen hela vintern...
efter utlastning av bilen och en snabb demontering av kopplingen kunde den här helgen avrundas och beaktas som en av dom trevligaste den här hösten!
Jag vill med detta tacka och hylla alla som kom dit och åkte, drack öl, tittade på.
Speciellt tack till dom trevliga grabbarna med frun på åhyddan! och en extra varm och speciell tack till Nina och Ola för trevlig inkvartering och frukost..
Hoppas att alla instämmer att det HÄR måste vi göra alldeles mycket oftare!!
Tack så mycket! Jag ler fortfarande och det gjorde jag hela vägen hem..
(PS! om någon undrar hur kopplingen såg ut så kan jag avkräfta det direkt)
PS2! Vilka underbara bilder! Nu håller sig minnet om den helgen förmodligen hela vintern...
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ring efter kl...
Tack för en alldeles särdeles afton. Mycket sköna filurer som man inte sett på länge samt nya filurer som vi får hoppas stannar o berikar hobbyn med nya hyss. Bipackar lite fler bilder här:
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... 0728#20728
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... 0728#20728
-
- Lärling
-
- Lärling
sorry! skulle ha lagt upp något annat som lockbete, det där var uppvärmningen.Bill Hicks wrote:Ojojoj...här går det undan!Federico wrote:här kommer en länk till bilder:
http://www.meshmen.com/race/
http://www.meshmen.com/race/images/IMG_19883.JPG
vad sägs om den här? 9-tum och han körde så det slog gnistor!
Federico
-
- Lärling
Ja, han på 9-tummarens flickvän filmade iallafall första racet.Truls wrote:Du skulle varit där Bill!
Inte för att vara storförlangande, men finns det någon film från
lördagens race?
mvh
truls
Ska försöka fixa ner filmen på skivor som kan delas ut.
Visserligen är väl Martin som han heter mest filmad men ändå.
----"När jag kör min Primavera så blir det Blåååröksdimma"----