Den passar, men det blir lite extra luft mellan fläktkåpan och motor(sido)kåpan. Se till att motorkåpan finns med, du kan få betala lika mycket för en sådan som begärs för scootern i annonsen! Om kåpan är med känns det som ett rimligt pris, det hade dock varit roligare med orginalmotorn. GS 160/SS 180-motorn har en fantastisk gång, man blir kär första gången man kör en
Lycka till!
calle wrote:Undrar om den var gjord för att gå på räls?
Jag känner i alla fall till en Lambretta som byggdes om till motordressin på 60/70-talet någon gång. Den användes på Dala-Ockelbo-Norrsundets Järnväg, efter att banan hade slutat trafikeras regelbundet, om jag inte minns fel.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
calle wrote:Undrar om den var gjord för att gå på räls?
Jag känner i alla fall till en Lambretta som byggdes om till motordressin på 60/70-talet någon gång. Den användes på Dala-Ockelbo-Norrsundets Järnväg, efter att banan hade slutat trafikeras regelbundet, om jag inte minns fel.
Bergfors wrote:Jag känner i alla fall till en Lambretta som byggdes om till motordressin på 60/70-talet någon gång. Den användes på Dala-Ockelbo-Norrsundets Järnväg, efter att banan hade slutat trafikeras regelbundet, om jag inte minns fel./Jörgen
När vi hade Hajen (sidvagn på Touring) med till Saunarun så började vi med en sight-seeing i Helsingfors. Mellan spårvagnsspåren var det väldigt ojämnt med kullersten och liknande. Dottern och jag hade det dock perfekt eftersom de finska spårvagnarnas spårvidd stämmer exakt med en Vespa med Piaggiovagn. Vi höll på att skratta ihjäl oss när vi såg våra kompisar studsa över ojämnheterna medans vi bara gled!
Dartman wrote:Ska vi tro att kakelputte har varit framme?
Jag frågade just det och säljaren undrade följaktligen varför jag ville ha reda på det. Fick inget svar hur mycket jag än försökte, men det luktade kakel lång väg kan jag säga. Hursomhelst får man ge honom cred för att vara snabb!
Lambrettan kördes också på fd Hjo-Stenstorps Järnväg av Claes Swendsén som bor i Landsbrotrakten.
Han sitter med i styrelsen för Föreningen Smalspåret Växjö - Västervik.
Bilden nedan finns på hemsidan om HSJ.
Vändskivan vid Svensbro 1967. På vändskivan står Claes Swendsén,s Lambretta parkerad. Fordonet användes vid fotodokumentationen hösten 1967.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Lambrettan kördes också på fd Hjo-Stenstorps Järnväg av Claes Swendsén som bor i Landsbrotrakten.