Vinande ljud i v50
-
- Lärling
Vinande ljud i v50
Renoverade tjejens v50. Satte i ett steg större utväxling och tog upp veven med vinkelslip. Nu har den ett vinande ljud som kommer igång när man lägger i växel. Vid friläge hörs inget. Den går helt ok annars, men vad kan det vara för ljud?
Ljudet kan ju fortplanta sig på ett sätt så att det låter på höger sida även om det är de rakskurna dreven.Mancino wrote:Jag har exakt likadant på min V50. Vet dock inte vad det kan vara. Rakskurna drev är möjligt, men jag tycker det kommer från höger sida, inte på vänster där kopplingskorgen sitter...
Rakskurna dreven har ett väldigt karakteristiskt ljud...kan ingen spela in och posta?
Scooterbloggen funkar till detta.
-
- Lärling
Det är möjligt att det är rakskurna drev. Ingen aning. Köpte utväxlingen på EM. Känner igen ljudet från min forna v50 som fick samma ljud men knappt hörbart (kunde höras när jag släppte på gasen) efter trimmningen. Hennes låter betydligt mer. Har tyvärr ingen inspelningsmöjlighet för tillfället. Men det borde inte vara något att oroa sig för då?
-
- Lärling
-
- Lärling
-
- Lärling
Bryter in här i gammal tråd.
Även min V50 viner väldeliga på samma sätt som trådskaparens. Friläge = tyst och lättrullad.
(Förvisso är den lite knepig att lägga i friläge. Det krävs en liten gnutta våld.)
Min moped är såvitt jag vet helt original sedan 1975. Kan det röra sig om fabriksmonterade rakskurna drev?
Även min V50 viner väldeliga på samma sätt som trådskaparens. Friläge = tyst och lättrullad.
(Förvisso är den lite knepig att lägga i friläge. Det krävs en liten gnutta våld.)
Min moped är såvitt jag vet helt original sedan 1975. Kan det röra sig om fabriksmonterade rakskurna drev?