exportör - importör
-
- Lärling
exportör - importör
kakelmeister säljer englandsimport:
http://www.blocket.se/vi/13421292.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/13421292.htm?ca=11_s
---------------------------------------------------------
-
- Mästare
På ebay har han haft både Vespa, Lambretta och antika radioapparater. Anything goes...
Tror precis som Klingen att det ligger en hund begraven. Antagligen vill han känna av den interna marknaden (så han kan pruta hårdare på sina uppköpresor
)
/HB
Tror precis som Klingen att det ligger en hund begraven. Antagligen vill han känna av den interna marknaden (så han kan pruta hårdare på sina uppköpresor

/HB
calle wrote:Wow, precis samma färgskala fast omvänt som jag lackade min SX200 i för 16 år sedan... samma kvalitet på lackeringen också...he he..
Är inte kakelmannen en vespakille?
Bortsett från säljaren så är det väl inget tokigt med denna annons, eller? Jag menar, högsta bud vinner väl och köparen lär väl titta igenom hojen grundligt innan hon/han köper denna?
Denna tycker jag dock är vansinngt dyr...
http://www.blocket.se/vi/13407529.htm?ca=11_s
/ T.
Denna tycker jag dock är vansinngt dyr...
http://www.blocket.se/vi/13407529.htm?ca=11_s
/ T.
Vansinnigt dyr här i Sverige, helt normal pris (runt £ 3500) i UK. Där har jag sett begärda priser på £6-8000 för toppexemplar av TV200 och SX200. Och liknande priser betalas i andra länder nere på kontinenten. Kolla t ex på Rimini Lambrettas sida.
Det var därför jag blv aningen fövånad över att se en Lambretta från UK annonserad här ...
/jens
Det var därför jag blv aningen fövånad över att se en Lambretta från UK annonserad här ...
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Good point. Well, i vilket fall som helst det vore intressant att se vad de båda går för - om de blir sålda överhuvudtaget dvs.jencla wrote:Det var därför jag blv aningen fövånad över att se en Lambretta från UK annonserad här ...
/jens
/ T. (sparar till Lambretta och är väl klar lagom till pensionen)
Nej, det är nog svårt att få ut sådana priser i Sverige, än i alla fall. En man i Stockholm annonserade för något år sedan ut sin topprenoverade TV200 S-type för 75 000. Ett helt rimligt pris i UK, men han kör den fortfarande själv vad jag vet.parklife wrote:- om de blir sålda överhuvudtaget dvs.
Vi får se vad som händer med denna.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Trams.
Den där har han ju köpt nånstans i Sverige, och så säljer han den som en englandsimport. Vem orkar kolla serienummer, typ.
Men dyr lär den ju bli om rätt person vill ha den.
Mvh
Guran
Den där har han ju köpt nånstans i Sverige, och så säljer han den som en englandsimport. Vem orkar kolla serienummer, typ.
Men dyr lär den ju bli om rätt person vill ha den.
Mvh
Guran
Klingen wrote:Har en känsla av att han kanske fiskar efter en dubbelmoral bland
svenska scooterister som föraktar export?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
-
- Lärling
"lambretta ar såld" fick jag efter förfrågan, till vem då?parklife wrote:Bortplockad från Blocket. Any news?Lambert wrote:Har mailat våran `kära Italienare`om nämda Tv, ligger en hel kennel begraven väntar ivrigt på ett eventuellt svar. Om det kommer så vidarebefodras det till forumet.
/ t.
---------------------------------------------------------
-
- Mästare
Exakt. Prisfiske. Den där skrupellösa nasaren kommer inte lämna en sten orörd för att tjäna sitt levebröd på veteranfordon.
Hoppas vid allt som är heligt att någon sätter stopp för honom snart.
Mvh
Guran
Hoppas vid allt som är heligt att någon sätter stopp för honom snart.
Mvh
Guran
henrikborjeson wrote:Om han nu ville sälja till högstbjudande, varför släppa den efter bara två dagar? Luktar prisfiske lång väg. Undrar om den någonsin varit "till salu"
mvh/HB
lambrittan wrote:
"lambretta ar såld" fick jag efter förfrågan, till vem då?