Nybliven smallframes ägare.

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Nybliven smallframes ägare.

Post by Jonas »

Så, så har man sällat sig till smallframes ägarna.

Har efter år av sporadiskt letande hittat det jag sökte.

Det blev en Vespa50N från 67.
Image

Blir perfekt till de Vespa-skadade sönerna när rätt ålder infinner sig.
Tänkte byta till långsadel så att hela familjen kan köra på utflykter tillsammans med V50:n och Touringen.

Får väl gå igenom den ordentligt innan man beger sig på längre turer. :/
Men till våren ska den luftas ordentligt. :smile:
Last edited by Jonas on Sat 15 Sep 2007, 13:34, edited 1 time in total.
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
Bengan
Lärling
Lärling

Re: Nybliven smallframes ägare.

Post by Bengan »

Jonas wrote:Blir perfekt till de Vespa-skadade sönerna när rätt ålder infinner sig.
Min 13-åriga dotter tycker jag är töntig som kör gammelvespa... Jag förstår inte hur hon menar, jag som är hur cool som helst! ;-)

Riktigt snygg Vespa du har skaffat!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Fantastiskt fin - grattis! :grin: Du har en förkärlek till vita scootrar kan man väl säga? Tycker själv att vit är den vackraste kulören på en Vespa 50 (har bl a två vita av just den anledningen). Kul att du även har original frampakethållare från den tiden. Det ser ut som det sitter en Primmy-ljuddämpare på den också? Trimmad eller tradigt slö som de flesta "svenska" Vespa 50? Hojta till om du behöver delar... :wink:
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Bengan wrote:Min 13-åriga dotter tycker jag är töntig som kör gammelvespa... Jag förstår inte hur hon menar, jag som är hur cool som helst!

Riktigt snygg Vespa du har skaffat!
Mina söner är hårt indoktrinerade (eller hur det nu stavas) och det är gamla plåtscootrar som regerar.
Vi får väl se hur de påverkas av kompisarna när de kommer upp i rätt ålder.
Då kanske farsan är "mossig" med sina plåtvrak?
Teraplane wrote:Fantastiskt fin - grattis! Du har en förkärlek till vita scootrar kan man väl säga? Tycker själv att vit är den vackraste kulören på en Vespa 50 (har bl a två vita av just den anledningen). Kul att du även har original frampakethållare från den tiden. Det ser ut som det sitter en Primmy-ljuddämpare på den också? Trimmad eller tradigt slö som de flesta "svenska" Vespa 50? Hojta till om du behöver delar...
Vitt är snyggt, men det är inget jag valt. Det har bara blivit så.
För övrigt är den väldigt tradigt svenskt slö.

Känns antagligen värre när man brukar köra PX200 och Touring.

Jag hojtar om jag behöver nåt. Slå mig gärna en pling när du skruvar med Bertil.
Kommer gärna förbi och beundrar honom. Tycker det var skitcoolt med rengbågen på motorkåpan.. 8)
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:Vitt är snyggt, men det är inget jag valt. Det har bara blivit så.
För övrigt är den väldigt tradigt svenskt slö.

Känns antagligen värre när man brukar köra PX200 och Touring.

Jag hojtar om jag behöver nåt. Slå mig gärna en pling när du skruvar med Bertil.
Kommer gärna förbi och beundrar honom. Tycker det var skitcoolt med rengbågen på motorkåpan.. 8)
Tack! Jo, regnbågen passade bra där bak. Tyvärr har Bertil-projektet stagnerat duktigt, men jag hör av mig nästa gång det är dags att pilla lite (det kan dock dröja rejält). Annars kan vi ta en liten runda en vacker höstdag du, jag och min vän i Bjärred (han med Triumphen) som numera har två Vespa 50.
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote: Annars kan vi ta en liten runda en vacker höstdag du, jag och min vän i Bjärred (han med Triumphen) som numera har två Vespa 50.
Gärna. Om nu tiden finnes. Har ingen ledig helg förrän 29-30/9.
Kvällarna blir kortare och kortare så mitt veckan körningar blir snabbt mörka.
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:
Terraplane wrote: Annars kan vi ta en liten runda en vacker höstdag du, jag och min vän i Bjärred (han med Triumphen) som numera har två Vespa 50.
Vi ser hur hösten artar sig, annars får det bli till våren. Lycka till med din nya pärla!
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Jonas wrote:
har du inget lyse? :wink:
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

blizzy wrote:har du inget lyse? Wink
I.o.f. så ska jag ärligt säja att jag faktist inte har koll om ljuset funkar eller ej.:D

En av anledningarna till att jag gärna åker en runda är att få beundra omgivningar ,se nya saker och kanske föreviga dem med kameran.
Det är inte lika kul att sitta att frysa och titta på en dåligt upplyst grå asfaltsväg. :)
[b]// Jonas

Post Reply