calle wrote:Har jag då rätt att kalla mig "Bajajkungen" eller är det att gå för långt?
Nej, i mina öron låter det rimligt om man äger tre röda Bajajer som är trimmade till minst dubbla hästkraftsantalet. Då är man kung! Fast det kan bli något konfliktfyllt om man utropar sig till Bajajkung i t ex Indien. Där finns det nog några stycken som kanske äger både fyra, fem och sex röda Bajajer som är trimmade till minst dubbla hästkraftsantalet. Men i Sverige är du förmodligen den okrönte Bajajkungen!
Terraplane Blues wrote:Nej, i mina öron låter det rimligt om man äger tre röda Bajajer som är trimmade till minst dubbla hästkraftsantalet. Då är man kung!
fritte wrote:eftersom "Bajaj" har en slående likhet med ett slangord kan det kanske missförstås
Precis. Man ska nog inte heller framföra att man är Bajajkung om man av någon outgrundlig anledning befinner sig på Blue Oyster Bar eller liknande. Det kan möjligen resultera i att man får ont i en viss kroppsdel - och då menar jag inte p g a ett omfattande vespaåkande...