F O T O T Ä V L I N G ! (Röstningsperiod 1-10/9, se sid 1)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Yessssss... Där satt den.

Man kan ha mycket kul med ett enkelt stativ.
Det var värt en viss antikbehandling av kameran som för övrigt var en Canon Ixus 500.
Jag höll stativet med kameran monterad och körde med 10 sekunders tidsfördöjning.
Det blev lite problem vid imbromsningen då hela ekipaget neg och fick fram en fin patina på kameran.
Kanske något att prova för folk som gillar patinerat skick. :grin:
Jag blev själv förvånad över bild resultatet.

Här är en bild som är tagen under foto sessionen.
Image

Nu har jag fått blodad tand och ska se till att skaffa mig en RIKTIG kamera.

Tack alla som röstat.
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Grattis till segern!!

Kul att se så många fina bilder!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Jonas wrote:Yessssss... Där satt den.

Man kan ha mycket kul med ett enkelt stativ.
Det var värt en viss antikbehandling av kameran som för övrigt var en Canon Ixus 500.
Jag höll stativet med kameran monterad och körde med 10 sekunders tidsfördöjning.
Det blev lite problem vid imbromsningen då hela ekipaget neg och fick fram en fin patina på kameran.
Kanske något att prova för folk som gillar patinerat skick. :grin:
Jag blev själv förvånad över bild resultatet.

Här är en bild som är tagen under foto sessionen.
Image

Nu har jag fått blodad tand och ska se till att skaffa mig en RIKTIG kamera.

Tack alla som röstat.
grattis! men prova inte att hänga en systemkamera där uppe!
Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hur i all världen fick min nallebild så där litet poäng??? Är ni torrbollar där borta? :wink:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

vespaco wrote:Hur i all världen fick min nallebild så där litet poäng??? Är ni torrbollar där borta? :wink:

ha ha ha... Tror alla som inte kom bland de 3 bästa blev besvikna, eller vad vet jag.

Men GRATTIS till er som fick pallplats samt alla andra som bidrog med fin-fina bilder.

/Riccardo
vtwin
Entusiast
Entusiast

Post by vtwin »

Kul att få någon röst Tackar :eek: :eek:

Känner mig lite som Hondan på HD träffen. :grin: :grin: :grin:

Men det är helt i sin ordning i detta forum när den bästa bilden vann, Grattis

Björn
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Besviken, mjaa, förvånad hellre. Nallen hade ju passat som decemberbild... :grin: Men jag tycker det var härligt att se hur poängen har spritt sig. Och att folk tycker så olika. Och hur jag själv sedan slutligen röstade ganska så annorlunda än vad jag först trodde. Jag printade ut mina favoriter och med bilderna brevid varandra så blev ordningen mitt i allt ny.

Men det bästa av allt var nog att man fick se en sådan massa fina bilder! Tack Calle för ordnad tävling!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

vespaco wrote:Hur i all världen fick min nallebild så där litet poäng??? Är ni torrbollar där borta? :wink:
Dina bilder var jättefina, Vespaco! (Även om jag inte riktigt förstod tanken bakom bilden med vattenflakan på golvet - finsk humor?). Din nallebild hade troligtvis fått fler röster om bara kvinnor och barn röstade. Män kanske inte faller så lätt för en smutsbrun tygbit som kallas nallebjörn? Hursomhelst, jag har ju lovat att jag ska måla en finsk nallebjörn på Bertil och det löftet kommer jag att hålla! :wink:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Tack TF! Vattenflaskan hade samma färger som Vespan och var en slags kontrast till ölflaskorna som normalt syns på bilder. Hjärtat symboliserade känslan till Vespan. Men jag tog bilden när jag med kameran i högsta hugg råkade märka färgskalan på S&R-resan till Kotka-stranden.

Puh, smutsbrun tyglapp... Nallar är så mycket mer än bara en leksak, vet du. Men om detta finns så det så mycket att läsa och skriva att vi skippar det. :smile:
Terraplane Blues

vespaco wrote:Tack TF! Vattenflaskan hade samma färger som Vespan och var en slags kontrast till ölflaskorna som normalt syns på bilder. Hjärtat symboliserade känslan till Vespan. Men jag tog bilden när jag med kameran i högsta hugg råkade märka färgskalan på S&R-resan till Kotka-stranden.

Puh, smutsbrun tyglapp... Nallar är så mycket mer än bara en leksak, vet du. Men om detta finns så det så mycket att läsa och skriva att vi skippar det. :smile:
Vattenflaska? Kontrast? Öl? Färg? Hjärta? Vespa? Aha, på det viset! :? (Que? Bäst att hålla med...). Säkert att det bara var vatten i flaskan? Skojar bara med dig, Vespaco! :wink:

Visst, nallar i all ära...jag har min nalle kvar från när jag var liten. Den är gul (!) och permanent sittandes med benen rakt framåt. Den hade det originella namnet "Nalle" och luktar än idag trygg barndom när man sniffar på den. Jag ska se om jag inte kan leta upp den på föräldrarnas vind och ta några bilder - om du är intresserad vill säga?
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

TF, you got mail. :wink:
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:Det är en lysande idé, Jonas! Buttericks borde väl sälja sådana dragsmällare? Minns dem väl från barndommen iallafall.

Det borde kunna bli en ganska schysst effekt av 5,5 liter bensin som en Vespa 50 rymmer? Eller ska man satsa på att binda fast några fyrverkeripjäser i karossen också?

Man kanske hamnar i tidningen av sånt här? Hrm, kanske i fängelset också? Very Happy
Var det en sån här spektakulär bild du funderade på att ta?

Image

De é kul med photoshop :)
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:Var det en sån här spektakulär bild du funderade på att ta?

http://img256.imageshack.us/img256/3391 ... terex7.jpg

De é kul med photoshop :)
He-he, snyggt jobbat! :grin: Fast du glömde den hysteriskt skrikande folkmassan nere på marken. Sedan tror jag inte att jag skulle offra Bettan för en sådan här bild (det är nämligen den enda röda Vespa jag äger) :wink: Mycket snygg bild, Jonas!
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:He-he, snyggt jobbat! Very Happy Fast du glömde den hysteriskt skrikande folkmassan nere på marken. Sedan tror jag inte att jag skulle offra Bettan för en sådan här bild (det är nämligen den enda röda Vespa jag äger) Wink Mycket snygg bild, Jonas!
Funderade på folkmassan ,men kom fram till att det inte direkt är väntat att en brinnande scooter ska komma flygande. Kunde inte komma på någon logisk förklaring till att det skulle stå där just som scootern rök. I.o.f. så kan det vara så att scootern ville hoppa och folk var beredda. Eller kanske ryktet hade gått på något internetforum???? :grin:

Förresten får jag inte glömma att tacka Calle för allt arbete han lagt ner på tävlingen. TACK! :D
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:
Terraplane wrote:He-he, snyggt jobbat! Very Happy Fast du glömde den hysteriskt skrikande folkmassan nere på marken. Sedan tror jag inte att jag skulle offra Bettan för en sådan här bild (det är nämligen den enda röda Vespa jag äger) Wink Mycket snygg bild, Jonas!
Funderade på folkmassan ,men kom fram till att det inte direkt är väntat att en brinnande scooter ska komma flygande. Kunde inte komma på någon logisk förklaring till att det skulle stå där just som scootern rök. I.o.f. så kan det vara så att scootern ville hoppa och folk var beredda. Eller kanske ryktet hade gått på något internetforum???? :grin:

Förresten får jag inte glömma att tacka Calle för allt arbete han lagt ner på tävlingen. TACK! :D
Det kanske kunde vara en sådan där uppviglande folkmassa som man ibland ser i filmer, vilka står och skriker "hoppa, hoppa, hoppa!" när någon suicid stackare står och tvekar på en hög byggnad?

Hursomhelst en mycket vacker PS-bild som säkert skulle få en fin placering i scooterfototävlingen om den var på riktigt. Grattis än en gång till vinsten, Jonas! Vad blir det för kamera nu då? (Det finns inte några digitala stereokameror vad jag vet, eller View Master kanske återuppstår och hakar på den digitala trenden snart?) :grin:

PS. Körde du på din vita PX vid Dalaplan i går eftermiddag? (Eller var det i förrgår?). Jag såg nämligen en sådan fara snabbt förbi när jag stod för rött ljus på P A Hanssons väg. DS.
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:Hursomhelst en mycket vacker PS-bild som säkert skulle få en fin placering i scooterfototävlingen om den var på riktigt. Grattis än en gång till vinsten, Jonas! Vad blir det för kamera nu då? (Det finns inte några digitala stereokameror vad jag vet, eller View Master kanske återuppstår och hakar på den digitala trenden snart?) Very Happy
Hmm. View Master har i så fall redan hakat på. De har nya betraktare med inbyggt ljud-chip. Har ingen sådan i samlingen än. Kommer snart att införskaffa en Sony A100 med lite roliga objektiv.
Terraplane wrote: PS. Körde du på din vita PX vid Dalaplan i går eftermiddag? (Eller var det i förrgår?). Jag såg nämligen en sådan fara snabbt förbi när jag stod för rött ljus på P A Hanssons väg. DS.
Det var inte jag. Vad jag vet. Var nere en runda på St:Pauli scooterklubb och snackade. Men tog inte omvägen om Dalaplan. Har föressten införskaffat en V50R från 67. Så nästa år så kan jag vara med och köra moppe.

:smile:
Last edited by Jonas on Thu 13 Sep 2007, 21:16, edited 1 time in total.
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:Har föressten införskaffat en V50R från 67. Så nästa år så kan jag vara med och köra moppe.

:smile:
Trevligt att du äntligen hittade en! :grin: (Fast antingen har du fel på årsmodellen eller beteckningen - 50R kom 1969). Då kan du ju vara med och köra med Fartblindas Förening, första onsdagen i varje månad (maj - sept) på IKEA:s kundparkering kl 18. Du vet att det är East Grevie Supers Annual Mopperun nr 8 nu på lördag i Östra Grevie? Förra året var det över 200 deltagare!
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:Trevligt att du äntligen hittade en! (Fast antingen har du fel på årsmodellen eller beteckningen - 50R kom 1969). Då kan du ju vara med och köra med Fartblindas Förening, första onsdagen i varje månad (maj - sept) på IKEA:s kundparkering kl 18. Du vet att det är East Grevie Supers Annual Mopperun nr 8 nu på lördag i Östra Grevie? Förra året var det över 200 deltagare!
Förvirrad som man är hade jag fel för mig det är nog en 50N.
Hinner tyvärr inte med träffen på lördsag. Måste hinna fixa lite först.
Kanske jag hinner att vara med på Fartblindas förenings sista tur.
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:Förvirrad som man är hade jag fel för mig det är nog en 50N. Hinner tyvärr inte med träffen på lördsag. Måste hinna fixa lite först.
Kanske jag hinner att vara med på Fartblindas förenings sista tur.
Fartblindas Förenings sista tur för året har tyvärr redan varit...så du får sikta in dig på första onsdagen i maj nästa år, samma tid och plats. Har du bara ramnumret kan du kolla här vad det är du har lagt vantarna på:

Image

PS. Lägg gärna upp några bilder av förvärvet så att man kan spana in den! DS.
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:PS. Lägg gärna upp några bilder av förvärvet så att man kan spana in den! DS.
[b]// Jonas

crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Blir det någon fototävling i år?
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Terraplane Blues

crispin wrote:Blir det någon fototävling i år?
Jag är gärna med och deltar om det blir en fototävling. Du kanske vill vara organisatör?

Mvh
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jag är såklart också på!
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Terraplane Blues wrote:
crispin wrote:Blir det någon fototävling i år?
Jag är gärna med och deltar om det blir en fototävling. Du kanske vill vara organisatör?

Mvh

Hinner inte nu, men jag kanske kan fixa lite priser...
Kan man inte köra samma procedur som förra året?
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Terraplane Blues

crispin wrote:Hinner inte nu, men jag kanske kan fixa lite priser...
Kan man inte köra samma procedur som förra året?
Vadå, hinner inte - klart att du gör! :P Det tar inte särskilt mycket tid i anspråk, så grattis, du är härmed tävlingsledare! Dra upp riktlinjerna nu så vi deltagare vet hur vi skall gå tillväga... :wink:

Dig kan man alltid lita på, Crispin...svik oss inte nu! :grin:
Post Reply