För er som letar Vespa 50...

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Terraplane Blues

För er som letar Vespa 50...

Post by Terraplane Blues »

Så här är det:

I lördags, under en bil- och mc-utställning, började en man konversera med min far och samtalet leddes så småningom in på gamla vespor. Mannen berättade att han hade en fin Vespa 50 att sälja - "en röd", som han uttryckte det.

Farsan frågade senare om jag var intresserad, men det är jag inte p g a redan överfylld V50-kvot... :grin: Tänkte ändå att jag kunde ringa upp honom och fråga om jag fick förmedla vidare kontakten till någon i scooterklubben jag är med i, nämligen SSK. För om jag inte missminner mig är det några här på forumet som letar Vespa 50 - inte sant?

När jag pratade med mannen och frågade om årsmodell, fick jag samma svar man brukar få, d v s att det är en -50/-60-talare. Jag frågade vidare om han visste om det var täckta eller ventilerade fälgar och han gissade på täckta. Han ville ha 7000 kr, varpå jag sa att den bör vara riktigt fin för det priset, men det var den verkligen menade han. Någon äldre farbror (granne eller vad han sa) hade ägt den och brukat den sparsamt. Jag frågade om han kunde maila några bilder, men det kunde han dessvärre inte av någon anledning.

Vespan finns i Margretetorp, ca 1 mil norr om Ängelholm. Intresserade skickar ett PM till mig, så uppger jag hans namn och telefonnummer. Det var okej för mannen att förmedla vidare kontakten till er på forumet, så han är förberedd. Jag har inget att göra med den här affären, men vill ge alla kära forumskamrater en chans att kolla upp vad det är för något innan den sätts ut på annons för allmänheten.
Post Reply