Skabbig men billig!

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Terraplane Blues

Skabbig men billig!

Post by Terraplane Blues »

4000 pengar får väl nästan betraktas som billigt i dagens V50-hysteriska samhälle?

http://www.blocket.se/vi/13354667.htm?ca=23_11_s

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Skabbig men billig!

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:4000 pengar får väl nästan betraktas som billigt i dagens V50-hysteriska samhälle?

http://www.blocket.se/vi/13354667.htm?ca=23_11_s

http://img20.imageshack.us/img20/232/annonszm9.jpg
någon som försökt styla den med lite vit sprayfärg!
Federico
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag skulle vilja veta hur många av alla "billiga" V50 som är stulna. Min sambo köpte en förra veckan som otroligt nog målats över med beige/brun kulör, över befintlig vit. Snyggt? Nja
Terraplane Blues

Federico wrote:någon som försökt styla den med lite vit sprayfärg!
Styling á la Vallåkra! Inte bara vit sprayfärg - tittar man noga ser det ut som den har haft en klisterdekal i form av ett hjärta mitt framför luftgälarna på motorluckan. "Pappa, pappa - vespan skar!" :roll:
Terraplane Blues

Mancino wrote:Jag skulle vilja veta hur många av alla "billiga" V50 som är stulna. Min sambo köpte en förra veckan som otroligt nog målats över med beige/brun kulör, över befintlig vit. Snyggt? Nja
Jag vet att du har frågat dig det tidigare, Mancino. Hur resonerar du? (Vore intressant att få reda på). Slarvigt målat fordon behöver inte vara synonymt med att det är stulet! Jag och en kompis målade våra cyklar rosa när vi var i tioårsåldern. Det är väl ganska normalt att ungar kladdar med färg?

PS. Sök inte jobb på Säpo, Mancino! :wink: *skojar bara* DS.
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote: PS. Sök inte jobb på Säpo, Mancino! :wink: *skojar bara* DS.
Givetvis inte... :/

Grejen är den att alla som säljer dessa unika, ovanliga, körbara, vackra och vad f*n de nu kallar dem, inte verkar sitta med samma ögon som vi andra som för det första vet hur de ska se ut och för det andra sett såna som verkligen är fina. Inte heller säljer väl en man/kvinna med koll en 2 år begagnad volvo och säger att den är gjord någongång runt år 2020.

EDIT:

Säger INTE att denna är tjålad, men blir allmänt fundersam... långsamt låter jag denna teori tystna
Terraplane Blues

Mancino wrote: Grejen är den att alla som säljer dessa unika, ovanliga, körbara, vackra och vad f*n de nu kallar dem, inte verkar sitta med samma ögon som vi andra som för det första vet hur de ska se ut och för det andra sett såna som verkligen är fina. Inte heller säljer väl en man/kvinna med koll en 2 år begagnad volvo och säger att den är gjord någongång runt år 2020.
Hmm, år 2020? 2 år begagnad Volvo? Jag fattar inget, men strunt i samma... För att återgå till ämnet: jag kan ändå tycka att 4000 är ett okej pris för en V50 i det skicket och med de tillbehören (särskilt pakethållaren), om man betraktar den sanslösa prisutvecklingen på Vespa 50 de senaste åren. Det kan ju bara vara den taskiga lacken som lurar en att tro att den är i dåligt skick. Kanske är en lågmilad pärla när allt kommer omkring?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Mancino wrote: Grejen är den att alla som säljer dessa unika, ovanliga, körbara, vackra och vad f*n de nu kallar dem, inte verkar sitta med samma ögon som vi andra som för det första vet hur de ska se ut och för det andra sett såna som verkligen är fina. Inte heller säljer väl en man/kvinna med koll en 2 år begagnad volvo och säger att den är gjord någongång runt år 2020.
Hmm, år 2020? 2 år begagnad Volvo? Jag fattar inget, men strunt i samma... För att återgå till ämnet: jag kan ändå tycka att 4000 är ett okej pris för en V50 i det skicket och med de tillbehören (särskilt pakethållaren), om man betraktar den sanslösa prisutvecklingen på Vespa 50 de senaste åren. Det kan ju bara vara den taskiga lacken som lurar en att tro att den är i dåligt skick. Kanske är en lågmilad pärla när allt kommer omkring?
Det säljs ofta Vespor som uppges vara från ett helt annat årtionde än vad de är ifrån.

Min sambos är lika "ful", men ändå ganska fin, med den där pakethållaren och allt.
Nu vet jag dock inte hur långt som är långt. Hennes har gått 2000 mil och är från 1968.
Last edited by Mancino on Mon 10 Sep 2007, 15:47, edited 1 time in total.
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

Federico wrote:
samma kaskad-man som hade din sprint kanske..?
---------------------------------------------------------
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

lambrittan wrote:
Federico wrote:
samma kaskad-man som hade din sprint kanske..?
jo, man kan tro det, isåfall var min övningsobjekt, den ser ännu värre ut
Federico
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

den här ser mer stulen ut i så fall :lol:
http://www.blocket.se/vi/13360348.htm?ca=10_s
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

blizzy wrote:den här ser mer stulen ut i så fall :lol:
http://www.blocket.se/vi/13360348.htm?ca=10_s
Vi ringde på den, men Alexandro har redan varit där...
Post Reply