Jag tänkte skaffa ett polinikit till min px125motor bestyckade GL. Vad ska jag ha för storlek på munstycket? Har ett Pinascoblås på. Nåt annat kul mn kan göra som inte kostar skjortan?
Det finns en förteckning över munstycke du skall använda i instruktionen till cyllen, men det är bara en vägledning, du behöver ändå testa dig fram tull vilka munstycke precis din motor kräver.
Tre grejor du kan göra som är nästan gratis:
1. Öppna veven enligt instruktion till cylindern.
2. Porta motorblocket till nya cylindern.
3. ANpassa alla portar och kanaler i motorn så att det passar samman.
Kom ihåg att grada av portarna i polinicyllen innan monteraing.
Låter bra, fast jag tänkte jag skulle beställa munstycken samtidigt som cylindern så jag slipper två beställningar. Så om jag som ovan trimmare ska prova lite olika, vilka olika storlekar ska jag köpa?
Nån som vet om Pinascoblåstet ger nån effekt och isf hur mycket ungefär?
Ta med scootern på Rally Scandinavia och bänka den på Dr Goes dynobänk innan och efter montering. På RS finns det ju mekhjälp så det räcker till och blir över.
Har en bekant som har en 27mm förgasare som han kanske säljer. Kan det vara något för mig om jag skaffar ett polini 177cc kit eller är det en för stor förgasare?
27mm är alldeles utmärkt! Jag har själv bensinvåta drömmar om att kränga på en Mikuni tmx27 på min räjser, men fram till att plånboken tillåter så får jag hålla tillgodo med min gamla dellgrotto 28.
stomper wrote:Har en bekant som har en 27mm förgasare som han kanske säljer. Kan det vara något för mig om jag skaffar ett polini 177cc kit eller är det en för stor förgasare?
...kolla förresten att det är en för 2T... och inte 4T, ser likadana ut på utsidan.
Den har suttit på hans GTR så den ska nog passa. Men just nu så har jag orginalförgasaren på men har bytt mustycken och tycker inte den går särskilt bra. den varvar inte ur. Kommer upp till ett visst varv sen tar det liksom slut. Ska fixa tändningen till helgen så får vi se. Vad kan det annars vara? Kan det vara så att jag har ett för dåligt blås som kanske stryper? Har ett pinascoblås.