Race 2007
Race 2007
Jag pratade just med Rejsmaster och det kommer med störta sannolikhet bli i alla fall ett scooterrace under året. Mer info kommer!
-
- Lärling
JO nog ä de så allti!
Jag å Blåbert kom på den briljanta idén över alltför många pilsner i Bastun häromveckan. Det står ju en massa balla scooterräsers runtom i garagen och det ligger en massa tjocka scooterräserförare i Bearnaise-soffarna runtom i landet som bara väntar på att få ut å gasa. Då vi anser att kombinationen Fart, scooters, spänning, scooterfolk, dramatik, partaj, däcksrök och rasade växellådor är mycket gemytligt så tänkte vi att det var dags. Det blir väl framåt Hösten när värsta run-febern har lagt sig. Mer info när vi bestämt oss, och ni hänger väl på ?

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
Ola B -Svensk Hastighetsförmedling
Jag å Blåbert kom på den briljanta idén över alltför många pilsner i Bastun häromveckan. Det står ju en massa balla scooterräsers runtom i garagen och det ligger en massa tjocka scooterräserförare i Bearnaise-soffarna runtom i landet som bara väntar på att få ut å gasa. Då vi anser att kombinationen Fart, scooters, spänning, scooterfolk, dramatik, partaj, däcksrök och rasade växellådor är mycket gemytligt så tänkte vi att det var dags. Det blir väl framåt Hösten när värsta run-febern har lagt sig. Mer info när vi bestämt oss, och ni hänger väl på ?

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
Ola B -Svensk Hastighetsförmedling
Åhhh! Gryymt!
Är det någon som har en smallframetank UTAN en massa guck och rost i?
Mvh Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />Jag pratade just med Rejsmaster och det kommer med störta sannolikhet bli i alla fall ett scooterrace under året. Mer info kommer!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Är det någon som har en smallframetank UTAN en massa guck och rost i?
Mvh Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />Jag pratade just med Rejsmaster och det kommer med störta sannolikhet bli i alla fall ett scooterrace under året. Mer info kommer!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
-
- Lärling
"en massa tjocka scooterräserförare i Bearnaise-soffarna runtom i landet som bara väntar på att få ut å gasa."
Dax att börja banta:(
Måste på något sätt komma i stället.... Kanske köpa ett nytt STÖRRE!!!!!!
@Truls! Kul att se dig på detta forumet!
"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
Dax att börja banta:(
Måste på något sätt komma i stället.... Kanske köpa ett nytt STÖRRE!!!!!!
@Truls! Kul att se dig på detta forumet!
"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
-
- Nybörjare
Amenvaf.. JOhan! Inte har du väl brutit den mångåriga scooterrejstraditionen som innebär att en rejsscooter dammas av och skruvas igång först natten före rejset!?
Som det ser ut nu så är inget datum bokat än, men som min kalender ser ut så blir det nog i senare delen av september. Fast det beror ju lite på go-cartnissarna dårå..
väl mött allihopa //Rejsmaster
Som det ser ut nu så är inget datum bokat än, men som min kalender ser ut så blir det nog i senare delen av september. Fast det beror ju lite på go-cartnissarna dårå..
väl mött allihopa //Rejsmaster
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
NU minsann fick vi äntligen tid på banan.
Lördag 22/9 kl 18;30 är det REJS!
lite sent men ända dagen som vi fick och pga någe "event" så får vi köra med pannlampa
Därefter kör vi stor baluns på Åhydann mc s.stånggatan 6. VArmt välkomna allihopa!
lite sent men ända dagen som vi fick och pga någe "event" så får vi köra med pannlampa

Därefter kör vi stor baluns på Åhydann mc s.stånggatan 6. VArmt välkomna allihopa!
Härligt jobbat Ola, jag ser redan fram emot det.Ola Lång wrote:NU minsann fick vi äntligen tid på banan.
lite sent men ända dagen som vi fick och pga någe "event" så får vi köra med pannlampa![]()

----"När jag kör min Primavera så blir det Blåååröksdimma"----
Funkar en Polinibanan i gott skick?
/Ängslig guran
/Ängslig guran
topps wrote:Ola: Kan du klargöra
"Ps Se till å ha FUNGERANDE ljuddämpare på din racerscooter. Vi får nämligen inte bullra på denna tiden av dygnet där."
Snackar vi att alla ska byta till orginal V50 blås?
/H
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Polini banana funkar bra. Det har ju hänt att folk kommer med öronbedövande snygga blås, vilket inte är så poppis hos de som bor nära banan, framförallt då banan egentligen inte bör bullra på i denna sena timme.
Jag har lovat gocartbanenissen att vi alla har rediga dämpare, för att vi skulle få köra. Ni är ju mestadels vuxna män & Kvinnor och kan väl själva avgöra vad som är FÖR högljutt eller ej! Men 2-takt ska ju knattra skönt!
Jag har lovat gocartbanenissen att vi alla har rediga dämpare, för att vi skulle få köra. Ni är ju mestadels vuxna män & Kvinnor och kan väl själva avgöra vad som är FÖR högljutt eller ej! Men 2-takt ska ju knattra skönt!
Östergötland:
Ola B
Robert Å
Nypa
Martin
Anna D
Jonas D
VI hoppas startk på att montör Jettegått får ihop sin maskin till start!
Emil L på Ronnys cykelåmopeds automatmoppe ev.
Stockholm:
Henrik A
Göran L
Erik P
David L
Västergötland:
JOhan Hippiesson
Patrik ( allt bra) Grann
Norge:
Stian K
Bendik B
Truls H
GÖteborg:
Aron Goes
Daniel Goes
Några av dessa har inte hört av sig på någon vecka, så nu blev dom tvångsanmälda!
Vilka har jag missat?
Någon mer som jag inte känner till?
Ola B
Robert Å
Nypa
Martin
Anna D
Jonas D
VI hoppas startk på att montör Jettegått får ihop sin maskin till start!
Emil L på Ronnys cykelåmopeds automatmoppe ev.
Stockholm:
Henrik A
Göran L
Erik P
David L
Västergötland:
JOhan Hippiesson
Patrik ( allt bra) Grann
Norge:
Stian K
Bendik B
Truls H
GÖteborg:
Aron Goes
Daniel Goes
Några av dessa har inte hört av sig på någon vecka, så nu blev dom tvångsanmälda!

Vilka har jag missat?
Någon mer som jag inte känner till?
Guran + knarr är på.
topps wrote:Race bussen går från Sthlm om någon vill följa med, 9 platser + släp är det tänkt. Företräde för dom som tar med sig en knarr att rejsa på.
Hör av er om ni vill hänga på!
/H
-
- Lärling
-
- Lärling