Bara att slå till för den som behöver - riktigt mycket för pengarna!
http://www.blocket.se/vi/13250744.htm?ca=23_11_s
Primmydelar billigt!
Re: Primmydelar billigt!
maila killen för ett par dar sen,grejerna e sålda..
Terraplane Blues wrote:Bara att slå till för den som behöver - riktigt mycket för pengarna!
http://www.blocket.se/vi/13250744.htm?ca=23_11_s
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Re: Primmydelar billigt!
Det förvånar mig inte, så billigt som det var. Grattis till den som fyndade!blizzy wrote:maila killen för ett par dar sen,grejerna e sålda..Terraplane Blues wrote:Bara att slå till för den som behöver - riktigt mycket för pengarna!
http://www.blocket.se/vi/13250744.htm?ca=23_11_s
ja sicka fynd!
De där crashbarsen och kobran är inte helt lätta att hitta.
Dessutom nästan en hel Primavera!
Förresten på tal om gamla smallframesgrejor, undrar om SS90 tillverkades på Indonesien?
Vet att de tillverkade Vespa där från 50-talet till nu och denna säljaren hade tidigare några som såg orenoverade ut, nu dock endast renoverade.
Kanske ihopbyggda av Piaggos nytillverkade delar eller bankade och gjutna i Indonesien?
http://anekamotor.com/picture/product//pic52.JPG
http://anekamotor.com/picture/product//pic48.JPG
De där crashbarsen och kobran är inte helt lätta att hitta.
Dessutom nästan en hel Primavera!
Förresten på tal om gamla smallframesgrejor, undrar om SS90 tillverkades på Indonesien?
Vet att de tillverkade Vespa där från 50-talet till nu och denna säljaren hade tidigare några som såg orenoverade ut, nu dock endast renoverade.
Kanske ihopbyggda av Piaggos nytillverkade delar eller bankade och gjutna i Indonesien?
http://anekamotor.com/picture/product//pic52.JPG
http://anekamotor.com/picture/product//pic48.JPG
Tror jag inte att den gjorde. Vad jag har läst tillverkades den endast i Italien under 5-6 år i strax över 5000 exemplar. SS50 i drygt halva det produktionstalet. Kan kanske vara handbankade modeller som du påpekar? Det finns ju några firmor som håller på med dylika replicabyggen. Nedan ett engelskt företag som gör riktigt fina replikor. Det måste vara en våt dröm för de flesta att äga en sådan vacker skapelse någon gång. Fast på något sätt känns det inte riktigt riktigt med en replica oavsett vilket fordon det gäller. Ungefär som alla AC Shelby Cobra-replikor det finns överallt. I Sverige finns det en äkta och det är Knugen och Silver som far omkring i den...calle wrote:Förresten på tal om gamla smallframesgrejor, undrar om SS90 tillverkades på Indonesien?
Vet att de tillverkade Vespa där från 50-talet till nu och denna säljaren hade tidigare några som såg orenoverade ut, nu dock endast renoverade.
Kanske ihopbyggda av Piaggos nytillverkade delar eller bankade och gjutna i Indonesien?
http://anekamotor.com/picture/product//pic52.JPG
http://anekamotor.com/picture/product//pic48.JPG
http://www.vivoscooters.co.uk/vespa_ss9 ... print.html
Intressant! Då kanske man skulle kunna köpa en tom kaross därifrån billigt? Dummytanken och de andra specialtillbehören kostar tyvärr en förmögenhet i Tyskland, men hade man fått dem i Asien för motsvarande en skål ris kunde man ju köpt en...Paka wrote:Med största sannolikhet tillverkas SS-kopiorna i Asien.
Vivoscooters övriga utbud tyder på det.
/P
Det är nästan så man skäms som västerlänning så orättvis världen är! Satta er lyckliga allihop, som får äta er mätta varje dag och slipper att leva i elände och misär. Världen är inte frisk när man tänker djupare på det...calle wrote:Ja denna "Each of our scooters has an average of 1,870 man hours spent on them by a team of 38 enthusiasts. " har vi ju diskuterat tidigare.
Ger ingen arbetarlön i UK precis, men funkar nog i Vietnam och Indonesien där en arbetstimma går loss på 2 - 5 SEK.
/C
