long but beautiful
-
- Drömmare
long but beautiful
I had Kin heart and king in spades i raised30 dollars in real money my opponet call. IN the flop comes Ah-kd-Ad my iraise 59more then my opponetdraws allin white 300dollars. he has A-A and the come 6
Muscle endurance is the ability of your goal weight. The one w ho did not was still able to lose 90 pounds . In the years since, I have but the fact is indisputable
Shaking up your morning meal and another standard for small and medium-size direct marketing com- to do with the fact that most people change their habits (in this case, dietary) when
Thanks for the quick review I was wondering how good these are - On the Way says that these Merkavas are poor copies of the old ESCI kits Henk of Holland's page has pictures of sprues, but those a
Muscle endurance is the ability of your goal weight. The one w ho did not was still able to lose 90 pounds . In the years since, I have but the fact is indisputable
Shaking up your morning meal and another standard for small and medium-size direct marketing com- to do with the fact that most people change their habits (in this case, dietary) when
Thanks for the quick review I was wondering how good these are - On the Way says that these Merkavas are poor copies of the old ESCI kits Henk of Holland's page has pictures of sprues, but those a
Last edited by lassebasse on Tue 07 Sep 2010, 07:08, edited 2 times in total.
-
- Mästare
Maxiscooter
I den här annonsen räknas 250 som Maxiscootervtwin wrote:Vad räknas som "maxiscooter" ? 500cc ?
Borde det inte ingå i Nya fordon likväl som till ex vespa 250?
http://www.blocket.se/vi/12448484.htm?ca=11_s
Den här länken visar en diskussion i vårt forum från 2004. Hur gick det förresten med försöket att få till stånd ett kontaktnät. Blev det av och lever det?
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... ec27ea2792
60-årig scooter-ägare (Kymco Grand Dink)
-
- Lärling
Min egen, högst personliga, åsikt är att det inte är kubiken som gör en scooter till en maxi utan stilen. En maxiscooter är stor till formen med fåtöljliknande säten, stora förvaringsutrymmen och stor vindruta. Bekvämlighet är prio 1. Alltså skulle i princip en 150-kubikare kunna räknas till maxi...
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Vespa Primavera 1982
Det tycker jag låter som en vettig definition.anders2011 wrote:Min egen, högst personliga, åsikt är att det inte är kubiken som gör en scooter till en maxi utan stilen. En maxiscooter är stor till formen med fåtöljliknande säten, stora förvaringsutrymmen och stor vindruta. Bekvämlighet är prio 1. Alltså skulle i princip en 150-kubikare kunna räknas till maxi...
60-årig scooter-ägare (Kymco Grand Dink)
Det fanns väl inte ens en "Maxiscooter-frågor" överhuvudtaget ett tag.jencla wrote:Det fanns tidigare en hel del äldre trådar här men när man la över forumet på en ny (mycket bättre) plattform försvann de
/jens
Har själv varit medlem ett tag, för denna klubb är väl den enda som "passar".
Jag vet att det finns ett antal med Maxiscooter, och ett förslag till admins är ett utrymme för oss med Maxiscooter, typ MaxiHörnan eller liknande där man kan skriva lite allmänt, och kanske t.o.m. ordna någon tur.
Eller bara döpa om denna till "Maxiscooter" rätt och slätt.
Själv slutade jag kolla här överhuvudtaget när det enda utrymmet försvann, betalar dock för rabatten på försäkringen.
Jag tror ännu fler skulle vara mer aktiva om det fanns "utrymme" för oss med Maxiscooter.
Personligen skulle jag tycka det skulle vara trevligt om något evenemang kunde omfatta nytt som äldre, brukar läsa tidningen, men har aldrig hittat sådana indikationer

Sökning på tillverkare i matrikeln, ute efter "nyare" (har säkert missat något fabrikat)
22 Suzuki
36 Yamaha
20 Kymco
15 Honda
22 Aprilia
9 Peugeot
47 Piaggio
-----------------
161
Edit in, uppdatering av listan.
Last edited by Tomas on Sat 08 Sep 2007, 17:33, edited 2 times in total.
-Tomas
[i]MaxiScooter-förare (inte den på avataren :grin:)[/i]
om man lusläser rubriken blir men lite visare:Tomas wrote: Jag tror ännu fler skulle vara mer aktiva om det fanns "utrymme" för oss med Maxiscooter.
Maxiscooter-frågor
Här kan ni diskutera allt som rör s.k. "maxiscootrar"
o även hemsidan..Tomas wrote: Personligen skulle jag tycka det skulle vara trevligt om något evenemang kunde omfatta nytt som gammalt, brukar läsa tidningen, men har aldrig hittat sådana indikationer![]()

fritte wrote:om man lusläser rubriken blir men lite visare:Tomas wrote: Jag tror ännu fler skulle vara mer aktiva om det fanns "utrymme" för oss med Maxiscooter.
Maxiscooter-frågor
Här kan ni diskutera allt som rör s.k. "maxiscootrar"o även hemsidan..Tomas wrote: Personligen skulle jag tycka det skulle vara trevligt om något evenemang kunde omfatta nytt som gammalt, brukar läsa tidningen, men har aldrig hittat sådana indikationer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Gillar formuleringen.
Synd att jag missade den, hade åkt och kikat annars, som sagt har min "bevakning" här helt legat nere en längre tid, men får nu aktivera den igen.
Tycker i alla fall att "döp om" från "Maxiscooter frågor" till "Maxiscooter"

-Tomas
Den här frågan har vi diskuterat många gånger sedan maxiscootrarna kom för c:a 10 år sedan. Med jämna mellanrum har folk sagt typ "Scooterklubben gör inget för oss som åker moderna automatscotrar. Alltså tycker jag Scoterklubben är skit." Typ.
Grejen är det inte funkar så. SSK är ett nätverk och en plattform, däremot arrangerar SSK inga träffar etc. Det gör enskilda klubbar och enskilda medlemmar, ibland med stöd av SSK.
Alltså är det upp till enskilda medlemmar att:
* arrangera träffar, rideouts etc med inriktning mot storscooteråkare. Har förekommit, t ex Kulla-Bjäre rallyt, som stöddes av SSK.
* skriva artiklar, tester mm av storscootrar och automater till vår tidning Scooteristen. Har bl a jag själv och Bergfors gjort ett antal gånger.
* Mm mm
Sluta gnälla, börja ta för er. Ni kan knappast begära att styrelsen, som bara består av veteranåkare (inga automatåkare mer än jag själv har kandiderat), ska fixa träffar för er.
Tycker
/jens
fd president i SSK och fd automatåkare
Grejen är det inte funkar så. SSK är ett nätverk och en plattform, däremot arrangerar SSK inga träffar etc. Det gör enskilda klubbar och enskilda medlemmar, ibland med stöd av SSK.
* arrangera träffar, rideouts etc med inriktning mot storscooteråkare. Har förekommit, t ex Kulla-Bjäre rallyt, som stöddes av SSK.
* skriva artiklar, tester mm av storscootrar och automater till vår tidning Scooteristen. Har bl a jag själv och Bergfors gjort ett antal gånger.
* Mm mm
Sluta gnälla, börja ta för er. Ni kan knappast begära att styrelsen, som bara består av veteranåkare (inga automatåkare mer än jag själv har kandiderat), ska fixa träffar för er.
Tycker
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jag "gnäller inte", är inte den typen.jencla wrote:Den här frågan har vi diskuterat många gånger sedan maxiscootrarna kom för c:a 10 år sedan. Med jämna mellanrum har folk sagt typ "Scooterklubben gör inget för oss som åker moderna automatscotrar. Alltså tycker jag Scoterklubben är skit." Typ.
* Mm mm
Tycker
/jens
Jag bara konstaterade att när forumet flyttades så togs också alla gamla trådar bort, och inga nya skapades.
Så vitt jag vet är "Maxiscoter-frågor" rätt ny, eller har jag helt fel?
Sicke fall var den (Maxiscoter-frågor) som överhuvudtaget fick mig att titta på forumet igen.
Nåväl, jag stannar som medlem tills det finns en "Svenska Maxiscooter klubben"

-Tomas
"Maxiscooter-frågor" har funnits ett bra tag, säkert över ett år. Jag har varit en av de aktiva där. Och där fanns säkert ett 15-tal trådar när herr webb-mästaren la över forumet till en ny bättre plattform och alltihop försvann. Samma öde drabbade även "Så funkar det".Tomas wrote:Jag bara konstaterade att när forumet flyttades så togs också alla gamla trådar bort, och inga nya skapades. Så vitt jag vet är "Maxiscoter-frågor" rätt ny, eller har jag helt fel?
Du kan ju bilda denTomas wrote: Nåväl, jag stannar som medlem tills det finns en "Svenska Maxiscooter klubben", har inget ytterligare "gnäll" att tillägga i ämnet.

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Anledningen till att trådarna togs bort, var att det nya forumet har en funktion som kallas 'auto-pruning', dvs att forumet självt 'trimmar bort' ämnen som är inaktiva, dvs ämnen där det inte svaras eller postas något på länge. Vi administratörer visste inte om att den funktionen var påslagen från start.
Denna funktion drabbade dom minst aktiva forumen hårt, t ex detta och en del andra, innan vi kom på vad som var fel och stängde av den.
Det är alltså INTE frågan om någon aktiv förföljelse av icke-oldies-scooterägare, utan bara en oturlig kombination av den här pruning-funktionen, dålig forumdokumentation samt ämnen där det händer väldigt lite.
Det ber vi naturligtvis om ursäkt för, men det skall inte stoppa er från att återigen fylla på här med diskussioner frågor och svar om modernare hojar.
Mvh
Guran - Admin
Denna funktion drabbade dom minst aktiva forumen hårt, t ex detta och en del andra, innan vi kom på vad som var fel och stängde av den.
Det är alltså INTE frågan om någon aktiv förföljelse av icke-oldies-scooterägare, utan bara en oturlig kombination av den här pruning-funktionen, dålig forumdokumentation samt ämnen där det händer väldigt lite.
Det ber vi naturligtvis om ursäkt för, men det skall inte stoppa er från att återigen fylla på här med diskussioner frågor och svar om modernare hojar.
Mvh
Guran - Admin
Tomas wrote:Jag "gnäller inte", är inte den typen.jencla wrote:Den här frågan har vi diskuterat många gånger sedan maxiscootrarna kom för c:a 10 år sedan. Med jämna mellanrum har folk sagt typ "Scooterklubben gör inget för oss som åker moderna automatscotrar. Alltså tycker jag Scoterklubben är skit." Typ.
* Mm mm
Tycker
/jens
Jag bara konstaterade att när forumet flyttades så togs också alla gamla trådar bort, och inga nya skapades.
Så vitt jag vet är "Maxiscoter-frågor" rätt ny, eller har jag helt fel?
Sicke fall var den (Maxiscoter-frågor) som överhuvudtaget fick mig att titta på forumet igen.
Nåväl, jag stannar som medlem tills det finns en "Svenska Maxiscooter klubben", har inget ytterligare "gnäll" att tillägga i ämnet.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
-
- Drömmare
Maxi scooter
Själv så kör jag en Yamaha T-Max -02 har ägt mc i många år men är fast i scooter träsket är ordförande i maxi scooter klubben på www.bike.se men vi anordnar inget så direkt med träffar har bara snackat ,vad jag vill säga är att Italien Frankrike Tyskland Spanien har enormt stora maxi clubar med tusentals medlemmar . Varför inte i Norden (finns det nån så säg till söker med ljus och lykta)
Vad är då en maxi scooter? För mej är det en modern storscooter med nästintill mc egenskaper ex min toppar ca 170 km/h 0- 100 på 7 sek har 40 hk på bakhjulet och hänger med i motorvägs tempo och kan knäcka en och annan mc i prestanda ,men jag vill ligga och puttra i 70 km för mej är det livsnjutning av klass :Har gjort några lång resor oxå var till Geiranger i somras en tur på ca 250 mil helt fantastiskt med 4 mc
Hoppas det blir lite uppslutning så man kan starta en klubb för oss med maxi scooter
Hade det så gott och kör försiktigt
Vad är då en maxi scooter? För mej är det en modern storscooter med nästintill mc egenskaper ex min toppar ca 170 km/h 0- 100 på 7 sek har 40 hk på bakhjulet och hänger med i motorvägs tempo och kan knäcka en och annan mc i prestanda ,men jag vill ligga och puttra i 70 km för mej är det livsnjutning av klass :Har gjort några lång resor oxå var till Geiranger i somras en tur på ca 250 mil helt fantastiskt med 4 mc
Hoppas det blir lite uppslutning så man kan starta en klubb för oss med maxi scooter
Hade det så gott och kör försiktigt

Maxiscooter
Ni kan samtliga inte ha mer fel i er definition av vad en Maxiscooter är. Det är inte som vissa tror hur stor scootern är till formen eller som någon trodde att det ska vara 40 hk och toppfarter på 170km/h osv.
En Maxiscooter är kort och gott allt över 125cc, den som inte tror det kan bara gå in på samtliga tillverkares och internetshopars hemsidor och se vad som benämns Maxiscooter.
Själv så eftelyser jag en scooter avdelning i Landskronatrakten, alla vare sej man för Maxiscooter eller inte.
//Fredrik
En Maxiscooter är kort och gott allt över 125cc, den som inte tror det kan bara gå in på samtliga tillverkares och internetshopars hemsidor och se vad som benämns Maxiscooter.
Själv så eftelyser jag en scooter avdelning i Landskronatrakten, alla vare sej man för Maxiscooter eller inte.

//Fredrik
Piaggio Skipper 172 -1994
-
- Drömmare
-
- Drömmare
Maxi scooter
För mej spelar det ingen roll hur en scooter ser ut bara man tar sig fram och jag vill inget hellre än starta en maxiscooter club här Sverige är det någon som vil vara med så säg till 

Re: Maxi scooter
Har inte tid att aktivera mig och driva, men när den finns så säg till.lassebasse wrote:För mej spelar det ingen roll hur en scooter ser ut bara man tar sig fram och jag vill inget hellre än starta en maxiscooter club här Sverige är det någon som vil vara med så säg till
-Tomas
Tittade just på en yotube (Israelisk) video, förstod iofs inte vad dom sa, men den ser riktigt kul ut, speciellt ”stället” i slutet av videon.Fuoco 500 wrote:Håller med föregående, vill gärna också vara med!
http://www.youtube.com/watch?v=sVpD5xyA ... re=related
-Tomas