Nancy får sällskap av Ellie och ännu ej namngivna Popolinon.

Vackert! En rolig grej är att min flickvän kallas Elle och hennes syster heter Nancy...döp Popolinon till Conny så har du (nästan) hela hennes familj!Mancino wrote:75% av mitt stall![]()
http://inlinethumb13.webshots.com/12876 ... 500Q85.jpg
Snyggt! Det verkar som om blått är den gemensamma nämnaren på 100 % av ditt scooterbestånd. Vad sägs om Maggie på Popolinon? (För att följa det något amerikanska tant-temat).Mancino wrote:75% av mitt stall![]()
http://inlinethumb13.webshots.com/12876 ... 500Q85.jpg
De flesta entusiastfordon (typ scootrar) är väl normalt tjejer? Kan inte detta ha med att göra att det påtagligt ofta är män som framför dem? Män gillar normalt honkönet och följaktligen får fordonet gärna ett kvinnonamn. Sedan behöver det ju inte betyda att ägaren är homofil om fordonet heter Åke, Sven eller Bertil. Jag och några polare hade faktiskt en folkvagnsbuss ihop som hette Ralf en gång i tiden. I övrigt har jag nog bara haft tjejnamn på fordonen, bortsett från Bertil (förutom en Saab som kallades "Saabaloppan" av någon konstig anledning)Federico wrote:Vespor är väl tjejer? möjligtvis att smallframes kan vara killar (som Bertil t.ex)
Jag tänkte mest på formen, en GS 160 bakifrån; manlig?Terraplane Blues wrote:Män gillar normalt honkönet och följaktligen får fordonet gärna ett kvinnonamn. Sedan behöver det ju inte betyda att ägaren är homofil om fordonet heter Åke, Sven eller Bertil.
tänkte du på bandet Mind Garage:s vänding från hårdlevande-psych-rockare till kyrkomusiker? den senare delen intresserar inte mig lika mycketTerraplane Blues wrote:"Jesus lever - 9:90/hg"
En GS-bakdel påminner väl mer om en gammal skurtant i blårutigt förkläde på knä, skurandes golv? Smallframens bakdel däremot - där snackar vi kvinna!Federico wrote:Jag tänkte mest på formen, en GS 160 bakifrån; manlig?Terraplane Blues wrote:Män gillar normalt honkönet och följaktligen får fordonet gärna ett kvinnonamn. Sedan behöver det ju inte betyda att ägaren är homofil om fordonet heter Åke, Sven eller Bertil.
Hehe...nej, det där är ett gammalt skämt, ungefär som "Anklever 9 kr per hekto" fast lustifierat på den kristna sloganen "Jesus lever". Jag drog den för en djupt kristen tjej jag träffade en gång - och hon skrattade faktiskt! Känner inte till Mind Garage och vill troligtvis inte heller göra om de spelar sakral musik...Federico wrote:tänkte du på bandet Mind Garage:s vänding från hårdlevande-psych-rockare till kyrkomusiker? den senare delen intresserar inte mig lika mycketTerraplane Blues wrote:"Jesus lever - 9:90/hg"
I den ordningen jag skrivit i topic:en Nancy är Touringen efter namnet på damen som vårdat henne under så lång tid, dvs innan förra ägaren. Ellie döptes igår, efter att jag sagt LI så många gånger.vespaco wrote:Mancino, vilken är vem på bilden???
Jag föredrar att ge namn som inte är könsbetingade. Så våra heter Jasso, Lusso, Sissi och Nöffe. Sissi är alltså inte Elisabeth i Ö.rike Sissi utan det finska för skogssoldat (som kan vara både och). Bilarna får namn efter registerskyltens bokstäver.