Hjälp! Lambretta-mek i Stockholm sökes...

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
apeman2006
Nybörjare
Nybörjare

Hjälp! Lambretta-mek i Stockholm sökes...

Post by apeman2006 »

Hej!
Kan någon tipsa mig om en duktig mekare som kan åta sig jobb på privat basis.

Jag ska sätta in en ny racingvev i en Lambretta smallblock motor med Mugellokit. EHR-motor är fullbelagda och jag tror att bara specialverktygen jag behöver går loss på en slant. Risken är att jag gör mer skada än nytta.

Finns det någon som gör lite jobb på sidan av därute?
Anton
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Har för mig att du kan låna verktyg (och säkert hjälpsamma händer) som medlem i Lambretta Club STH.
http://www.lambrettaclub.se/
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Precis.

Man får mycket på köpet om man går med LCSTHLM, inte minst lär man känna en massa trevliga människor. Specialverktyg ingår också.

;-)

Edit: Det finns iallfall ett par killar (som jag känner till) som hjälpt scooterister med lite tyngre grejor mot betalning. PM'a mig om du vill ha kontakt med dom.

Mvh

Guran
calle wrote:Har för mig att du kan låna verktyg (och säkert hjälpsamma händer) som medlem i Lambretta Club STH.
http://www.lambrettaclub.se/
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
apeman2006
Nybörjare
Nybörjare

Post by apeman2006 »

Nä, det är ju inte lätt att vara ensam lambrettasnubbe därute i plastscooterträsket. Senast idag fick jag en kommentar:
"- oh, va härligt retro den ser ut"

Det vore ju coolt att vara med i LCSTHLM. Jag har alltid trott att man måste vara hangaround ett tag och visa vad man går för, nita några knuttar och så eller preja några retroscootrar i plast av vägen, typ.

:evil:
Anton
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Som tvåfaldig evenmangskaffeslav kan jag med fog säga: Det räcker med att du volonterar till att koka kaffe till nästa scooterpremiär. Våldsammare än så tror jag inte det behöver bli. :wink:

Är du aktiv inom klubben kommer du bli, om inte dyrkad, så iallfall intensivt omtyckt. Vi behöver flera hands-on folk som hugger i.

Snacka med David Larsson som sagt.

Mvh

Guran

apeman2006 wrote:Nä, det är ju inte lätt att vara ensam lambrettasnubbe därute i plastscooterträsket. Senast idag fick jag en kommentar:
"- oh, va härligt retro den ser ut"

Det vore ju coolt att vara med i LCSTHLM. Jag har alltid trott att man måste vara hangaround ett tag och visa vad man går för, nita några knuttar och så eller preja några retroscootrar i plast av vägen, typ.

:evil:
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Post Reply