F O T O T Ä V L I N G ! (Röstningsperiod 1-10/9, se sid 1)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

vespaco wrote: Ja alltså Falsterbobilden, som Calle hänvisar till
Aningen sent, men det är inte Falsterbo! Skanör... :grin:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Skanör innegår i Falsterbo. Så där som te ingår i kaffe, typ "kaffe ingår i lunchen".

Härliga stränder där i vilket fall som helst. Med nakenbad, kommer jag ihåg. Gick en kylig vårdag omkring där ordentligt påpälsad med kameran i högsta hugg för att plåta en osynlig säl eller bortflugen fågel alternativt vackert landskap. Höll på att ramla omkull av förskräckelse när en naken kille travade förbi till någon favoritdyn. Jag gallopperade hastigt därifrån när jag fattade att det var nakenbadsplats... Hmmm, var det där du var... :D Hu, vad kommer TF:s sista bild att innehålla???
Terraplane Blues

vespaco wrote:Skanör innegår i Falsterbo. Så där som te ingår i kaffe, typ "kaffe ingår i lunchen".

Härliga stränder där i vilket fall som helst. Med nakenbad, kommer jag ihåg. Gick en kylig vårdag omkring där ordentligt påpälsad med kameran i högsta hugg för att plåta en osynlig säl eller bortflugen fågel alternativt vackert landskap. Höll på att ramla omkull av förskräckelse när en naken kille travade förbi till någon favoritdyn. Jag gallopperade hastigt därifrån när jag fattade att det var nakenbadsplats... Hmmm, var det där du var... :D Hu, vad kommer TF:s sista bild att innehålla???
OT: Nejdå, så är icke alls fallet - Skanör och Falsterbo är vitt skilda platser! Men visst är det något speciellt med vyerna där nere. Kanske var det mig du misstog för en säl när du var där nere och fotograferade? Det kan nog hända att jag har ålat omkring på marken i de trakterna under berusning...

På tal om nakenbad gillar jag inte den sortens bad överhuvudtaget! Ofta är det kufiska människor som håller på med sånt. Din berättelse påminner mig om en gång då jag och mitt ex låg och solade i vår favoritdyn/håla i Falsterbo, då plötsligt ett helnäck par kom fram och frågade om vi visste vad klockan var, så där sliskigt poserande och påtvingande som bara nudister kan vara. Egentligen var jag sugen på att säga "Stick, era kontaktsökande exebitionister!", men fick bara fram ett surmulet "Nej, ingen aning faktiskt". Kanske var samma typ, fast med sin fru, som du råkade ut för? :/

ON-TOPIC: Min sista bild till tävlingen är troligtvis inte tagen ännu. Jag sätter mina förhoppningar i att det är hyggligt väder imorgon eftermiddag, så det blir eventuellt något vackert stadsmotiv. Vad sägs om en Vespa som faller fritt nedför Turning Torso, med en explosion från en 5,5-literstank och en förvånad folkmassa nere på marken? :wink:
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Vad sägs om en Vespa som faller fritt nedför Turning Torso, med en explosion från en 5,5-literstank och en förvånad folkmassa nere på marken? :wink:
Nä, ta en Vespa P med GS-kåpor så blir det lite mer Q
Terraplane Blues

calle wrote:
Vad sägs om en Vespa som faller fritt nedför Turning Torso, med en explosion från en 5,5-literstank och en förvånad folkmassa nere på marken? :wink:
Nä, ta en Vespa P med GS-kåpor så blir det lite mer Q
Ja, vilken bra idé - en klar vinnarbild! :grin: För estetikens skull vore det ju fräckt om explosionen kunde ske i luften, så att de förvånade människorna tittar uppåt. Hmm...hur ska man lösa det? :/
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Spänningen är olidlig, bara dryga 15h kvar!

INFORMATION:
Jag kommer att stänga uppladdningen 23:59:59 inatt
Kolla e-posten sista gången 23:45 för sena anmälningar.
Jag kommer ej att göra någon uppdatering eller kolla e-post mellan 17 och 23:30. (det är 23 - 05:30 min tid ;) )

Lycka till, potentiellt skulle vi kunna få in 78 bilder med nuvarande deltagarantal!

/C
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:Ja, vilken bra idé - en klar vinnarbild! Very Happy För estetikens skull vore det ju fräckt om explosionen kunde ske i luften, så att de förvånade människorna tittar uppåt. Hmm...hur ska man lösa det?
Hmmmm.... Varför inte med ett långt snöre typ björntråd, fäst i ett dragskott som är fäst i dett öppna bensinlocket.
Borde vara tillräckligt med bensinångor efter ca 100 meters nerfärd. :grin:

Ni kommer väl ihåg dragskotten som man köpte på marknaden?
En smällare med snöre i änderna som small av när man drog.

Funkade grymt bra att knyta i dörrhandtagen på dasset. :grin:
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kanske man vågar tipsa medtävlare att inte lämna uppladdningen till sista sekunden, ifall det kärvar till sig på internet. Ni vet: långsamma linjer, trassliga datorer, alla laddar ner samtidigt... Bara för säkerhetsskull.

Jag fick redan höra beröm över tävlingens höga bildkvalitet i går! Härligt och så sant!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

...om det kärvar skicka ett elektropostmeddelande till mig så löser vi det!
Man ser ju när elektroposten kommit in!
Terraplane Blues

Jonas wrote:Hmmmm.... Varför inte med ett långt snöre typ björntråd, fäst i ett dragskott som är fäst i dett öppna bensinlocket.
Borde vara tillräckligt med bensinångor efter ca 100 meters nerfärd. :grin:

Ni kommer väl ihåg dragskotten som man köpte på marknaden?
En smällare med snöre i änderna som small av när man drog.

Funkade grymt bra att knyta i dörrhandtagen på dasset. :grin:
Det är en lysande idé, Jonas! Buttericks borde väl sälja sådana dragsmällare? Minns dem väl från barndommen iallafall.

Det borde kunna bli en ganska schysst effekt av 5,5 liter bensin som en Vespa 50 rymmer? Eller ska man satsa på att binda fast några fyrverkeripjäser i karossen också?

Man kanske hamnar i tidningen av sånt här? Hrm, kanske i fängelset också? :grin:
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

oj vad det trillar in bilder!
....vissa felnumrerade bilder på photobucket, men det kan ju kvitta för jag tror jag har kännedom om den tävlande som skulle ha 6 bilder p.g.a. felnumreringen he he...

Man kan också konstatera att det är klart fler gröna vespor än i verkliga livet!

Kom igen skicka in fler bilder! Många timmar kvar!

/C
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

förresten skall bli kul att se TF:s bild på brinnande vespa nerför Malmes megafallos.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Nej! Inga brinnande Vespor eller Lammyr heller för den delen! Seså, håll er i skinnet, någon knäppis hittar ännu på att förverkliga idéen med en stulen skoter! Och kom ihåg att TF hade en V50 som strulade förskräckligt och han har hotat att bränna den redan en gång! Så hysh på er så han inte får för sig att förverkliga den.

Mmm, grönt är skönt och rött är sött!
Terraplane Blues

calle wrote:förresten skall bli kul att se TF:s bild på brinnande vespa nerför Malmes megafallos.
vespaco wrote:Nej! Inga brinnande Vespor eller Lammyr heller för den delen! Seså, håll er i skinnet, någon knäppis hittar ännu på att förverkliga idéen med en stulen skoter! Och kom ihåg att TF hade en V50 som strulade förskräckligt och han har hotat att bränna den redan en gång! Så hysh på er så han inte får för sig att förverkliga den.
Det blir nog ingen brinnande Vespa nedför Turning Torso. Regnet duggar tätt över Malme just nu. Det får någ bli en av bilderna jag tog igår, misstänker jag. Attans att man inte får begagna sig av bilder tagna utanför tävlingsperioden... :yuck: (Jag blir f ö aldrig klok på vad den smileyn föreställer - den liknar mest ett grönt lejon).
Smallframer
Nybörjare
Nybörjare

Post by Smallframer »

vespaco wrote:Mmm, grönt är skönt och rött är sött!
...blått är flott, gult är kult!
«And on the eighth day, God created Vespa»

Please visit: WWW.VCOB.NO
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Ja vänner!

Nu är det tid för att välja de bilder ni vill rösta på!
http://soulscooter.com/ft/

Ha en fin helg!
/C
Terraplane Blues

calle wrote:Ja vänner!

Nu är det tid för att välja de bilder ni vill rösta på!

Ha en fin helg!
/C
Precis, men man kan även se bilderna i litet större storlek samt som bildspel nedan:

Tävlingsbilderna i större format här

Tävlingsbilderna i ett BILDSPEL här
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Tjena!
Om ni undrar varför det saknas en bild;
Har tagit bort en bild då det bröt mot tre regler, så kan det vara.
edit; här finns ursprungliga sidan om ni vill kolla regler etc: http://soulscooter.com/ft/index_old.htm
Last edited by calle on Sun 02 Sep 2007, 10:58, edited 1 time in total.
Terraplane Blues

calle wrote:Tjena!
Om ni undrar varför det saknas en bild;
Har tagit bort en bild då det bröt mot tre regler, så kan det vara.
Hmm, undrar vilken det var? Trist att jag har minne som en akvariefisk... :roll:
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Många snygga bilder!!

Appropå en av dom, vad är Vespa Club Sverige? Finns den nu också eller har den gått till historien?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Bengan wrote:Appropå en av dom, vad är Vespa Club Sverige? Finns den nu också eller har den gått till historien?
Vespa Club Sverige fanns från tidigt 50-tal fram till c:a 1974 då den dog sotdöden. Vespa Club Sverige var den nationella klubben, sedan fanns det lokala Vespa-klubbar som Vespa Club Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uddevalla, Västerås, Örnsköldsvik m fl orter som jag nog missat.

På senare tid har Svenska Scooterklubben i internationella sammanhang tagit rollen som svensk nationell Vespa Club.
/jens
en gång i tiden ordförande i Vespa Club Göteborg, senare som president i Svenska Scooterklubben med på internationell Vespa Club-konferens vid Eurovespa i Hamburg 2000, en häftig upplevelse
scooterdaddy - gammal är äldst
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Förresten sa prästen, rösterna börjar komma in, ettan och tvåan i nuläget är ganska givna tycker jag...

Vad sägs om ett delresultat den 5 september?

Kan det vara av intresse?

Kom igen, rösta på! alla forumets medlemmar har rätt att rösta!

/C
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Nyfiken är man nog på placeringarna, men delresultat kan ha inverkan på hur resten kommer att rösta. Så kanske inte.

I reglerna står inget om man får rösta på sig själv. Den får man väl inte, eller?
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ja nej, skit i delresultatet.

Well om man gillar sin egna bild så får man väl göra det. Är röstdeltagandet högt och iom F1 röstningen så avgör man ju inte.
Bara det är gjord av plåt så....
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

vespaco wrote:I reglerna står inget om man får rösta på sig själv. Den får man väl inte, eller?
Nä, man kan väl inte rösta på sig själv?!
Post Reply