vespaco wrote:Skanör innegår i Falsterbo. Så där som te ingår i kaffe, typ "kaffe ingår i lunchen".
Härliga stränder där i vilket fall som helst. Med nakenbad, kommer jag ihåg. Gick en kylig vårdag omkring där ordentligt påpälsad med kameran i högsta hugg för att plåta en osynlig säl eller bortflugen fågel alternativt vackert landskap. Höll på att ramla omkull av förskräckelse när en naken kille travade förbi till någon favoritdyn. Jag gallopperade hastigt därifrån när jag fattade att det var nakenbadsplats... Hmmm, var det där du var...

Hu, vad kommer TF:s sista bild att innehålla???
OT: Nejdå, så är icke alls fallet - Skanör och Falsterbo är vitt skilda platser! Men visst är det något speciellt med vyerna där nere. Kanske var det mig du misstog för en säl när du var där nere och fotograferade? Det kan nog hända att jag har ålat omkring på marken i de trakterna under berusning...
På tal om nakenbad gillar jag inte den sortens bad överhuvudtaget! Ofta är det kufiska människor som håller på med sånt. Din berättelse påminner mig om en gång då jag och mitt ex låg och solade i vår favoritdyn/håla i Falsterbo, då plötsligt ett helnäck par kom fram och frågade om vi visste vad klockan var, så där sliskigt poserande och påtvingande som bara nudister kan vara. Egentligen var jag sugen på att säga "Stick, era kontaktsökande exebitionister!", men fick bara fram ett surmulet "Nej, ingen aning faktiskt". Kanske var samma typ, fast med sin fru, som du råkade ut för?
ON-TOPIC: Min sista bild till tävlingen är troligtvis inte tagen ännu. Jag sätter mina förhoppningar i att det är hyggligt väder imorgon eftermiddag, så det blir eventuellt något vackert stadsmotiv. Vad sägs om en Vespa som faller fritt nedför Turning Torso, med en explosion från en 5,5-literstank och en förvånad folkmassa nere på marken?