Vintage rear light...

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
Post Reply
klubbo
Entusiast
Entusiast

Vintage rear light...

Post by klubbo »

Hur dum är jag på en skala - vad fattas denna i övrigt snygga lampa som är tänkt för min P200?

Visst saknas en styck lamphållare eller vad nu den korrekta tekniska termen kan vara? För det ska väl vara två lampor i denna tingest (BÅDE broms och bakljus...)?

Image

Image
[/img]

Inköpt på ScootRS.

http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=1283
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Mojen nertill på lamphuset är väl fästet för en avlång bromsljuslampa och skruven på kopparpluppen som hänger på fjädern där är väl den du ska skruva fast bromsljuskabeln med? Se tex sprängskiss på smallframens baklykta.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Nä, där saknas inget. Lampfäste med bajonett för bromsljuset där uppe och motsvarande för rörlampa (heter det väl?) för bakljuset där nere. Bara att skruva fast och koppla in.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

Åhå... Jag hamnar med andra ord ganska högt upp på dumskalan då :grin:

För att befästa min position måste jag då ställa ytterligare en fråga - var hittar jag rätt "rörlampa"? Är jag nödd till att inhandla en sådan på EM-scooters eller liknande, eller är det något jag hittar på OK-macken? Vad heter lampan?

Stort tack hur som helst!
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Finns på OK och andra soppastationer som inte bara säljer nudlar och chips, kommer inte ihåg vad dom heter bara... Men det är bara att fråga och beskriva.
Post Reply